2017. április 21., péntek, 06:00
Címkék: autóverseny forgácsolás Forma–1 INTEGREX QUICK TURN VARIAXIS versenyautó Yamazaki Mazak
A McLaren–Honda hivatalosan is meghosszabbította szerződését a Yamazaki Mazakkal, a jövőben is biztosítva a multinacionális szerszámgépgyártó céget a McLaren–Honda Formula–1-es csapatának hivatalos szerszámgép-beszállítói pozíciójáról.
A gyártó már 18 éve szállít gépeket a csapat számára, így mára összesen 33 Mazak szerszámgép üzemel a McLaren Technológiai Központjában, Surrey-ben. Az aktuálisan használt Mazak szerszámgépek között megtalálhatóak az INTEGREX és a VARIAXIS széria többfunkciós és többtengelyes gépei is.
A hivatalosan megújított beszállítói szerződés alapján a McLaren-Honda 8 új Mazak gépet rendelt a gyártótól, így 3 új VERTICAL CENTER PRIMOS, 4 új, angol gyártmányú VERTICAL CENTER NEXUS 530C és egy új QUICK TURN COMPACT megmunkálóközponttal bővíti gépparkját.
A Mazak magasan fejlett megmunkálási technológiájának és folyamatos mérnöki fejlesztésének köszönhetően biztosított a csapat autóinak maximális versenyképessége, melynek eredményeként a két cég 1999 óta fennálló együttműködése óta a McLaren–Honda Formula–1-es csapata 2 világbajnokságot és 62 nagydíjat nyert meg a sportágban.
A McLaren-csapat ügyvezető igazgatója, Jonathan Neale így nyilatkozott az együttműködésről: „A Formula–1-es autók elkészítéséhez szükséges nagy precizitású fémmegmunkálást igénylő alapanyagok miatt, mint a titánium, alumínium és a rozsdamentes acél, a megmunkálógépek központi szerepet foglalnak el a McLaren–Honda mérnöki programjában. A Mazakkal megújított további együttműködésünket szerszámgépeik egyedülálló gyártási képességeire és a hosszú távon megbízható beszállítói kapcsolatunkra alapozzuk.
A 2017-es versenyszezonra minden egyes Mazak gépen készített alkatrészt továbbfejlesztettünk, hogy megfeleljen az új Formula–1-es követelményeknek. Mivel 33 ilyen nagy pontosságú és megbízható szerszámgéppel rendelkezünk gyártóüzemünkben, magabiztosan megengedhetjük magunknak, hogy ilyen nagy volumenű gyártási projekteket végezzünk két versenyszezon között.
Gyakorlatban ismertetve a folyamatot, csak 2017 februárjának első hetében 560 gyártási munkát végeztünk el, melynek mindegyike minimum 6 alkatrész elkészítését foglalta magában. Ezt összevetve közel 3 000 alkatrészt gyártottunk egyetlen hét alatt. Az alkatrészgyártási munkákat nem tudjuk alvállalkozóra bízni, mivel két versenyszezon között erre nincs elegendő időnk, viszont méltán bízunk Mazak gépeinkben, amelyekkel minden munkát időben el tudunk végezni. A 2017-es szezon már most nagyon izgalmasnak ígérkezik, és örömünkre szolgál, hogy ezúttal is a Mazakkal dolgozhatunk.”
Marcus Burton, a Yamazaki Mazak Európai Cégcsoportjának ügyvezető igazgatója szerint: „A Formula–1 az egyik legnagyobb kihívást jelentő versenykörnyezet a világon, ezért az autóval és a sofőrrel szemben támasztott követelmények kiterjedt mérnöki gárdát és szaktudást igényelnek, annak érdekében, hogy az autók minden héten maximális teljesítményre készen álljanak oda a startvonalhoz.
A McLaren–Honda az egyik legismertebb márkanév az autóversenyzés világában, ezért nagy megtiszteltetés számunkra, hogy továbbra is mi szállíthatjuk gépeinket a McLaren Technológiai Központjába. A McLaren–Honda és a Yamazaki Mazak is rendkívüli hangsúlyt fektet saját gyártási technológiájának precizitására és minőségére, és véleményem szerint ez az egyik alapja hosszú távú, sikeres együttműködésünknek. A Yamazaki Mazak minden munkatársa nevében mondhatom, nagyon várjuk, hogy figyelemmel kísérhessük a csapat újabb sikereit a 2017-es versenyszezonban.”