Nagyobb teljesítmény kisebb motorokból az új SKF hibrid mélyhornyú golyóscsapággyal

2022. november 29., kedd, 06:00

Címkék: csapágy elektromobilitás elektromos jármű golyóscsapágy SKF SKF Svéd Golyóscsapágy Zrt. vasút vasúti jármű

Az új, nagy teljesítményű, két részből álló polimer kosár további távlatokat nyit az SKF hibrid mélyhornyú golyóscsapágy számára, és nagyobb rugalmasságot biztosít a tervezési lehetőségek terén. Mivel nagyobb fordulatszámot tesz lehetővé, csendesebben és hatékonyabban működik, mint a hagyományos kosárral ellátott csapágyak. Ezenkívül nagyobb teljesítménysűrűséget biztosít, ez pedig nagyobb teljesítményt eredményez az azonos méretű villanymotor esetén.

Az SKF új hibrid mélyhornyú golyóscsapágyat fejlesztett ki a magas fordulatszámú alkalmazásokhoz. Az új csapágy olyan alkalmazásokhoz készült, mint a vasúti vontatómotorok, valamint az elektromos gépek és hajtások. Az SKF-nek már három olyan vevője is van, aki részt vesz a próbaüzemben, mindannyian OEM-gyártók.

Az új, könnyű kosár a hagyományos kivitelekhez képest legalább 60%-kal növeli a határfordulatszámot. Emellett a polimer kosár elősegíti a súrlódás csökkentését, ez pedig csendesebb működést eredményez és nagyobb teljesítménysűrűséget tesz lehetővé az alkalmazásban.

„Új kosárszerkezetünk segítséget nyújt a vevőinknek ahhoz, hogy nagyobb teljesítményt nyerjenek az elektromotorokból, és ez lehetővé teszi a méretcsökkentést” - mondta Andreas Pichler, az SKF üzleti és projektmérnöke.

Az elektromos gépek és hajtások hatékonyságának növelésével az új csapágy csökkenti az energiafogyasztást, növeli a megbízhatóságot és csökkenti a teljes tulajdonlási költséget.

A két részből álló kosár PEEK és PA66 anyagokból készül, így 80%-kal könnyebb, mint a sárgaréz kosár. A csendesebb működés mellett a csapágy alacsonyabb hőmérsékleten működik, ami meghosszabbítja a csapágyzsír élettartamát és az újrakenési időközöket. Ez nagyobb rugalmasságot biztosít a mérnökök számára a tervezéskor hozott döntéseik során.

Az új kosár határfordulatszáma kétszerese az egy részből álló poliamid kosárénak, a sárgaréz kosárénál pedig 60%-kal magasabb.

A merev rögzítésű kosár-összekötőelemek robusztusságot biztosítanak, amely hozzájárul az üzemi élettartam meghosszabbításához zord üzemi körülmények között. Az optimalizált geometria emellett kiküszöböli a nagy centrifugális erőkből eredő radiális alakváltozást, az „ernyőeffektust”, amely jellemzően a magas fordulatszámon működő, pattintható típusú kosarak esetében fordul elő.

Az új csapágyat elsősorban a vasúti járművek, a munkagépek, az E-járművek, valamint az ipari/elektromos alkalmazások OEM-gyártói számára fejlesztették ki.

www.skf.hu

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
BMW GROUP CAREERS IN FEBRUARY

LAUNCH CONTROL SPECIALIST

BIG TEST STAND PLANNER - E/E TESTING (F/M/X)

PROCESS PLANNER - E/E TESTING (F/M/X)

QUALITY SPECIALIST DRIVETRAIN & DRIVING DYNAMICS (F/M/X)

QUALITY SPECIALIST ELECTRIC / ELECTRONICS (M/F/X)

Média Partnerek