Az üzemeknek még 09.07-ig van lehetőségük saját gépparkjuk felértékelésére, és licitálhatnak a Surplex ipari aukciósház aukcióján kiváló minőségű használt gépekre.
Az autók kipufogórendszere hajlított csövekből és lemezekből áll. Ezeket autóipari beszállító üzemek gyártják vágással, hajlítással és préseléssel. Fémmegmunkálók figyelem: A Surplex.com oldalon még 2023. 03. 28-ig lehet licitálni egy kipufogórendszer-gyártó berendezéseire.
Sok szerszámgép van a piacon, de csak nagyon kevés kínál olyan kedvező vételi lehetőséget, mint az Intergavel december 15-ig tartó online árverésének tételei.
A síkágyas ipari vágóasztalok területén a JWEI márka a vezető gyártók mellett foglal helyet, és az ipar számtalan területén alkalmazható táblás és flexibilis anyagok utófeldolgozására. Egy géppel és a rengeteg vágófejmodullal a vágható anyagok skálája rendkívül széles.
2022. november 9-én a Seco Tools és egyes partnerei a helyszínen és online látogatható rendezvényt rendeznek Automative & General Engineering ITI néven. A felületmegmunkálási bemutatók, valamint a szakértői elődadások áttekintik a legújabb megoldásokat az autóipari és az általános gyártás számára. A németországi Düsseldorf közelében fekvő Erkrathban található új Innovation Hubban megrendezett német autó ITI programot az interneten keresztül is közvetítik. Ezenkívül az élő német rendezvényről a legfontosabb részeket és interjúkat angol nyelven közvetítik az interneten keresztül.
Nehéz idők az autóipari beszállítók ágazata számára Fizetésképtelenségi hullám fenyeget? Vagy mégsem? És kit fog érinteni? Ezt nehéz előre megjósolni, mivel a fejlemények számos tényezőtől függnek. Bármilyen tragikus is: Minden fél hasznot húz a sikertelen cégeknél való kiárusításból. A vállalatok alacsony költséggel vásárolhatnak jó állapotú használt gépeket a gyártásukhoz, és a fizetésképtelenség gyorsan és a lehető legjövedelmezőbb módon rendezhető.
A lemezmegmunkálásban technológiai éllovasnak számító TRUMPF a stuttgarti Battery Show Europe szakkiállításon mutatta be a lítiumion-akkumulátorok gyártásának teljes folyamatláncához kifejlesztett lézerrendszereit. A portfólió a teljes spektrumot képes kiszolgálni az elektródagyártástól a cellák nagyobb egységekbe történő összekapcsolásán át a kész akkumulátorcsomagok létrehozásáig.
2022. május 2-ig lehet Hollandiából származó, kiváló minőségű használt gépeket aukción megvásárolni a Surplex.com oldalon.
Carsten Liske, a CHIRON csoport ügyvezető igazgatója és Michael Greidenweis, a Greidenweis Maschinenbau GmbH & Co. KG tulajdonosa és ügyvezető igazgatója megalapozták közös jövőjüket. A Greidenweis Maschinenbau 2022 januárjától 100%-ban a CHIRON csoport tagjának számít.
Az autóipari követelmények magas mércének számítanak a szerszámgépek világában. Amelyik konstrukció hozza azt a pontosságot, megbízhatóságot és költséghatékonyságot, hogy megállja a helyét az autóipari tömeggyártásban, arra bátran bízhatja bármelyik üzem a fontos megmunkálási feladatokat. 1 600 darab fogácsológép működtetése pedig olyan tapasztalatot eredményez, amivel kevesen rendelkeznek Magyarországon. Szőke Balázs, a DENSO Gyártó Magyarország Kft. karbantartási vezetője a TechMonitor olvasóival is megosztotta ezeket a tapasztalatokat.
Díjnyertes 3D-nyomtatott szerszám az állórész furatához, mindössze 7 kg, gyors szerszámcserét és rövid felfutási időt biztosít a megmunkáló központokban
Egy vezető autógyártó már évek óta számít a Festo szervopneumatikus hegesztőpisztolyainak pontosságára és hatékonyságára. Olyannyira, hogy mára már több mint 2500 ilyen technológiájú hegesztőrobotot telepítettek a prémium márka karosszériaüzemeibe. Ez az autógyártó most 25 százalékkal tudta csökkenteni az állásidőt a Festo mesterséges intelligenciára felkészített, prediktív karbantartási rendszerének köszönhetően.
Budapesttől alig 70 km-re, Szentlőrinckátán jártunk, a mindössze 2 000 főt számláló község legnagyobb foglalkoztatójánál, a KÁTA CNC telephelyén. A több mint 20 éve, 1997-ben alakult céget annak idején egy bérelt csarnokban, akkor még bérelt gépekkel itt indította el Csányi János. Vele és a cég műszaki vezetőjével, Dobák Zsolttal beszélgettünk az immáron 300 embert foglalkoztató és egy jászberényi fiókteleppel is rendelkező vállalkozásnak a fejlődéséről, valamint gépberuházásainak történetéről.
A Tesla autóit gyakran említik példaként arra, hogy az elektromos járműveknek nincs szükségük többszörös áttételre vagy kettős erőátvitelre. Kivéve persze az összes modellt, amelynek van. A többáttételes EV-k trendjének erősödésével Mats Wennmo, a globális fémforgácsolási vezető Sandvik Coromant termékmenedzsere elmagyarázza, hogy a nagyteljesítményű foghántolásnak nevezett folyamat miként segíthet az EV-gyártóknak lépést tartani, de jelentősen csökkentett megmunkálási idővel.
A Mounts Torque minőség-ellenőrzéshez és folyamatfelügyelethez használt nagy pontosságú nyomaték- és kalibráló eszközei már elérhetőek a Farnell kínálatában
Ünnepélyes keretek között tették le a német gépgyártó 4 milliárd forintból épülő új székhelyének és Ipar 4.0 bemutatótermének alapkövét Gödöllőn 2021. július 1-én. Az új bemutatóteremmel Magyarország válhat a TRUMPF csoport délkelet-európai – beleértve Törökországot is – csomópontjává.
A közvélekedés változása a globális felmelegedésről, valamint a tiszta környezet létrehozására és megőrzésére irányuló törekvések hatására világszerte olyan intézkedéseket hoztak, melyek miatt az autógyártóknak csökkenteniük kell a CO2-kibocsátást.
A 1986-ban alapított francia Sicta-csoport alumíniumból készülő turbó-feltöltő kompresszorházak gravitációs öntésére és megmunkálására specializálódott. Európa második legnagyobb autóipari beszállítója ezen a területen. Partnerei között tudhatja többek között a Mercedes, a BMW, az Audi, a Jaguar, a Fiat és a Porsche márkák gyártóit is. Az autóipari átalakulások több szerszámgépet is eladólistára tettek, amiből most a magyar autóipari beszállítók is profitálhatnak.
„Nem számít, mennyire vagy sikeres ma, mindig a következő lépésen kell gondolkodnod” – mondta Jeff Bezos, az Amazon alapítója. Ha abból indulunk ki, hogy jelenleg őt tartják a világ leggazdagabb emberének, adhatunk némi hitelt a szavainak. És bár a „techguru” a kereskedelem világában alkotott maradandót, minden okunk megvan arra, hogy filozófiáját az iparba is átültessük, főként, hogy itt sem vagyunk híján olyan nagy horderejű változásoknak, amik folyamatos „újratervezésre” ösztönzik a vállalatokat.
A birminghami székhelyű Sertec néhány éve vásárolta meg az Ászáron található Wild Manufacturing Hungary Bt. autóipari beszállítót, amelyet ma már Sertec Auto Structures Hungary Bt. néven ismerhetünk. A projektek kifutása miatt gyakran válik feleslegessé egy vagy több, az autóipari sztenderdek miatt amúgy kiváló állapotban lévő berendezés, amelyek még bőséges hasznot hoznak új tulajdonosaiknak. Akárcsak a minőség, az online aukció útján történő gépértékesítés is sztenderddé vált a Sertec életében.
Kihívásokkal teli időket él át a járműipar. A hajtáslánc villamosítása – ami mind az OEM-gyártók, mind a beszállítók részéről paradigmaváltást igényel – valószínűleg a legnagyobb kihívást testesíti meg az autóipar számára, annak teljes történelme alatt. Az általában meglehetősen egyszerű erőátviteli rendszert használó akkumulátoros járművek térhódítása ellenére számos tényező mutat abba az irányba, hogy a belátható jövőben a hibrid technológia számít majd a meghatározó erőforrásnak. A szigorodó előírások, a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése és az általános klímavédelmi célok érdekében a belső égésű motoroknak és az erőátviteli rendszereknek is fejlődniük kell.
Az elektromos autók iránti kereslet folyamatosan növekszik. Emiatt újszerű alkatrészekre van szükség és tökéletesíteni kell a gyártásukat. Például az érzékeny akkumulátorokat akkumulátortálcák védik a külső hatásoktól – még ütközés esetén is. Azonban kevés megfelelő hegesztőeljárás áll rendelkezésre az alkalmazott alumínium alkatrészek tömített és vetemedésmentes összekapcsolásához. A Fronius újonnan létesített Prototípus Központja éppen az ilyen és ehhez hasonló alkalmazásokra specializálódott.
Azt mondják, hogy az élet egy maraton, nem sprint. Az autógyártók számára a tartósabb szerszámmegoldások nélkülözhetetlenek a jövedelmezőbb gyártáshoz, ám a gyártók gyakran nem látnak okot meglévő szerszám-összeállításuk leváltására. James Thorpe, a Sandvik Coromant, a fémforgácsolási szerszámok globális vezetőjének globális termékmenedzsere most elmagyarázza, hogy miért nem szabad alábecsülni a tartósabb szerszámok – mint például a CoroDrill termékcsalád legújabb tagja – előnyeit, különösen az alkatrészenkénti költségek csökkentése és az összteljesítmény növelése tekintetében.
Az ügyfelet nem elég egyszer megnyerni – vallja a FANUC Hungary Kft. csapata és ezzel a szellemiséggel közelítenek meg minden új és régi partnert. A sikerre pedig nem is kell jobb bizonyíték, mint az, hogy a japán gyártó gépei az új beruházásokban, a géppark bővítések esetén, illetve a felújítások során is az első választások között szerepelnek. Így volt ez a PLASTIC-FORM Kft.-nél is, ahol a pozitív tapasztalatok és a FANUC szerszámgépek teljesítménye döntő érvek voltak a géppark megújítása során. A vállalat tulajdonos-ügyvezetőjével, Burai Zsolttal beszélgettünk.
Online aukció indul egy ismert autóipari beszállító átszervezése miatt!
A mobilitási iparág vezető szerepéért a gépjárműgyártók egyre kiélezettebb versenyt folytatnak. Mind többször olyan high-tech vállalatokkal is szembekerülnek, akik az iparágon kívülről érkezve új szemléletet és technológiákat honosítanak meg.
A Sodick Europe tavaly ősszel átköltözött az új európai központjukba, Warwickba. Az új 3 000 m2-es létesítménynek köszönhetően az ügyfelek és az európai képviseletek kiszolgálása még gyorsabb és zökkenőmentesebb lesz.
A Markforged Metal X költség- és időhatékonyságot eredményez a réz megmunkálásában, mivel megkönnyíti az összetett, nagy elektromos- és hővezető képességű alkatrészek kiszámítható gyártását.
A 2018-as rekordév után tavaly ismét sikeres évet zárt a Fritz Studer AG. A palástköszörűgépek svájci gyártója történelmének harmadik legjobb évében a nehéz piaci körülmények ellenére is tudta növelni piaci részesedését. Ehhez nagymértékben hozzájárult az új ügyfelek magas – közel 40%-os – aránya.
Két gazdasági szempontból rendkívül sikeres évet követően a 2019-es évre a világméretű bizonytalanság nyomta rá a bélyegét. Számos okból mégis bizakodásra ad okot a cső-, kábel- és huzalipar – bár a 2018-as konjunktúra-mutatókat már nem lehet megismételni.
Manapság divatos téma az E-mobilitás, ami azt foglalja magában, hogy csupán elektromos energia felhasználásával közlekedjünk. Ez a jövő, és a Bihler olyan gyártási megoldásokat kínál, amelyek alkalmazkodnak ehhez a trendhez. Példa a villanymotorházak gyártása.
Mint a mesében: van is behajtófül a menetbetéten, meg nincs is. Tízéves fejlesztési munka eredménye érett be az elmúlt hetekben, amikor a nagyközönség előtt is bemutatkozott a HELICOIL® Smart menetbetét. Az új generációs HELICOIL® olyan esetekben nyújt ideális megoldást, amikor a behajtófül letörése vagy a rendszerben maradó fül problémákat jelenthet a gyártásban.
Az idei hannoveri fémipari világkiállításon három új fejlesztést mutatott be a CHIRON és a STAMA. A CHIRON FZ/DZ 25 megmunkálóközpontot nagy alkatrészek hatékony megmunkálására, a STAMA MT 733 one plust pedig 6 oldalú esztergálásra és marásra fejlesztették ki. A standon megtalálható volt az innovatív VariocellPallet automatizálási megoldással felszerelt CHIRON FZ 16 S five axis megmunkálóközpont is.
A nemzetközi szerszámgépipar a nyolcadik éve tartó szárnyalás után 2018 negyedik negyedévében határozott lejtmenetbe kezdett. Ez senkinek sem okozott meglepetést, az okokat már széles körben azonosították és megvitatták. De mennyire lesz tartós a dekonjunktúra és milyen hatással lesz a hazai beszállítókra?
A nemzetközi szerszámgépipar a nyolcadik éve tartó szárnyalás után 2018 negyedik negyedévében határozott lejtmenetbe kezdett. Ez senkinek sem okozott meglepetést, az okokat már széles körben azonosították és megvitatták. De mennyire lesz tartós a dekonjunktúra és milyen hatással lesz a hazai beszállítókra?
A nemzetközi szerszámgépipar a nyolcadik éve tartó szárnyalás után 2018 negyedik negyedévében határozott lejtmenetbe kezdett. Ez senkinek sem okozott meglepetést, az okokat már széles körben azonosították és megvitatták. De mennyire lesz tartós a dekonjunktúra és milyen hatással lesz a hazai beszállítókra?
A nemzetközi szerszámgépipar a nyolcadik éve tartó szárnyalás után 2018 negyedik negyedévében határozott lejtmenetbe kezdett. Ez senkinek sem okozott meglepetést, az okokat már széles körben azonosították és megvitatták. De mennyire lesz tartós a dekonjunktúra és milyen hatással lesz a hazai beszállítókra?
Menetbetét behajtófüllel, melyet nem kell letörni. A Böllhoff évtizedes fejlesztési stratégiájának újabb eredményét mutatta be az elmúlt hetekben a nagyközönségnek: a HELICOIL® Smart megérkezett, hogy megoldást nyújtson olyan esetekben, ahol a behajtófül letörése, illetve az esetlegesen a rendszerben maradó fül problémákat jelenthet.
2019. szeptember 16-21. között 150 országból mintegy 117 000 gyártástechnológiai szakember látogatott el a világ vezető fémmegmunkálási szakkiállítására. A csarnokokat alapvetően pozitív hangulat uralta és sok kiállító cég kellemesen csalódott a standok a vártnál nagyobb forgalmában.
Amit ezen a ponton nem szabad elfelejteni, az az, hogy egyrészről a villamosítás az elektromobilitás minden formáját magában foglalja, tehát a hibrid, üzemanyagcellás és a tisztán elektromos járműveket is, másrészről pedig, hogy a piacok nagyon heterogének. Abból lehet kiindulni, hogy ezen termelés kb. 50%-a Kínára esik majd, a másik 50%-a pedig a világ többi részére. A heterogén piacok azt jelentik, hogy sok gyártó, még több modell és egyszerre sok hajtáskoncepció van jelen. Ugyanakkor a járművek ¾-e továbbra is klasszikus belső égésűként fogja majd elhagyni a futószalagot. Ha a gyártástervezők és a beszállító üzemek helyzetébe képzeljük magunkat, akkor rájövünk, hogy a jó tanács itt aranyat ér: Hogyan lehet ezzel a bőséges termékválasztékkal és a növekvő gyártási számokkal szembeszállni?
A 2019. május 19. és 22. között megrendezésre került 32. Nemzetközi Elektromos jármű Szimpóziumon (EVS 32) mutatta be az SKF az elektromos hajtásláncok hatékonyságnövelése érdekében végzett legújabb fejlesztéseit.
Az "elektromobilitás", az "autonóm vezetés" és a "big data" a globális automobil ipar alapvető átalakulását összefoglaló kulcsszavak. Ez a folyamat a gyártás messzeható változásával jár, ami a mindezek mögött álló gépgyártás számára nagy kihívást jelent. Ennek megfelelően a "digitális és elektromos forradalom" került az EMAG idén májusban megrendezésre került Technológiai Fórumának középpontjába. "Mit tegyenek a gyártó vállalatok aktuálisan ahhoz, hogy megfelelően fel legyenek készülve a változásra?" - ez volt a kétnapos salachi rendezvény egyik központi kérdése. Személyre szóló választ minderre pedig egy rendkívül gazdag programválaszték adott, beleértve számos eszmecserét a tudomány, a gazdaság és a gépgyártás területéről érkező szakértőkkel.
Digitalizáció és elektromobilitás – ezek közül a megatrendek közül már egy is elég lenne ahhoz, hogy a termelőiparban és a gépgyártásban jelentős változásokat okozzon. De mit is jelent az pontosan, ha mindkettő párhuzamosan jelentkezik, és hogyan készüljenek fel a gyakorlatban a cégek a nagy változásra? Ezek a kérdések állnak az EMAG 2019. május 15-én és 16-án Salachban megrendezésre kerülő Technológiai Fórumának középpontjában. A rendezvény merész kísérletet tesz arra, hogy átfogóan tekintsen a jövőbe és egyúttal konkrét válaszokat is adjon. A fejlesztési eredmények bemutatása során tehát kiemelt szerepet kap a tudomány és a gyakorlat kapcsolata. A neves szakértők előadásaiban szó lesz többek között a „jövő mobilitása”, valamint a „big data” témakörökről a gyártási folyamat kontextusában. Ezenkívül az EMAG szakemberei különböző üléseken és egy ún. témavilág keretébe foglalva mutatják be az elektromobilitás új gyártási megoldásait.
Az autóipari csaphegesztő rendszerek terén globális állovasnak számító Nelson Automotive bejelentette, hogy az ügyfelek, a részvényesek és a partnercégek érdekeinek megfelelően teljes márkaváltást hajt végre.
A svájci PBT 1991 óta fejleszt és gyárt a legmagasabb minőségi és műszaki követelményeknek is megfelelő profilhajlító gépeket, a fémmegmunkálással 1966 óta foglalkozó Indumasch pedig 1992-ben vette fel a profilhajlítást is a tevékenységi körébe. A Magyarországon azonos képviseletet választó cégek a lemezmegmunkálás legnagyobb nemzetközi seregszemléjére is közös megjelenést szerveztek.
Az autóiparban felgyorsult a modellváltás, ami komoly kihívás elé állítja a beszállítókat, állandó készenlétet és nagyon rugalmas reagálást feltételez tőlük. A Nemzetközi Gépjármű Különbizottság (IATF) által kifejlesztett – az ISO 9001-re épülő – minőségirányítási rendszer egyetlen rendszerben foglalja össze a késztermékgyártókra és azok beszállítói hálózatára vonatkozó minőségi követelményeket. Az IATF 16949:2016 gépjárműipari minőségirányítási rendszer bevezetésének tapasztalatairól Piheni Zsolt, az Indupro Kft. ügyvezetője beszélt a TechMonitornak.
Rendkívül újszerű megjelenési formát választott a cső- és profilhajlítás terén csaknem 30 év tapasztalattal bíró holland Dynobend B. V. azzal, hogy a gépipari szakkiállítások eddigi sablonjaival szakítva nem állított ki egyetlen gépet sem amúgy tekintélyes méretű standján, hanem a modern technika lehetőségeivel élve vezette be a látogatókat a cső- és profilhajlítás legújabb vívmányaiba.
Közismert, hogy az alufelnik nagyobb vezetési élményt nyújtanak a jobb járműdinamika és kezelési tulajdonságok révén. Stílusos küllemüknek köszönhetően még a parkoló autón is megakad a járókelők szeme. Az alufelnik legyártására azonban eltérő módszerek léteznek, amelyek csúcsát a kovácsolt alumínium- és a magnéziumfelnik jelentik, amilyeneket például az APP TECH is gyárt a prémium autómárkák, valamint a motorsport és tuningszektorok számára. A kovácsolt anyag csekély súlya és a nagy merevség egyaránt hozzájárul a nagyobb sebesség eléréséhez. Külcsínük elérésében pedig a marási folyamat játszik döntő szerepet. Az APP TECH marási technológiája nem kis mértékben a TCN 640 vezérlőn és az olasz TNC Clubon alapul.
Az iparban nagy hangsúlyt fektetnek a különböző bevonatokra (mind a megmunkáló szerszámok, mind a késztermékek és a kötőelemek területén), amelyekkel a termékek élettartamát, ellenálló képességét a különböző környezeti behatások ellen radikálisan megnövelhetik. A kötőelemeknél alkalmazott legmodernebb bevonatolási eljárásokról Pócza Zsolt, az UNIRIV Kft. ügyvezető igazgatója beszélt a TechMonitor olvasóinak.
Az iparban nagy hangsúlyt fektetnek a különböző bevonatokra (mind a megmunkáló szerszámok, mind a késztermékek és a kötőelemek területén), amelyekkel a termékek élettartamát, ellenálló képességét a különböző környezeti behatások ellen radikálisan megnövelhetik. A kötőelemeknél alkalmazott legmodernebb bevonatolási eljárásokról Pócza Zsolt, az UNIRIV Kft. ügyvezető igazgatója beszélt a TechMonitor olvasóinak.
Az autóipari ellátási lánc nagy követelményeket támaszt a beszállítókkal szemben. Ebben a cikkben áttekintjük a beszállítók számára jelentkező megmunkálási feladatokat, és megoldásokat kínálunk ezek elvégzésére.
A világ egyik vezető autóipari beszállítója, a Continental 240 000 alkalmazottat foglalkoztat 61 országban, Magyarországon hat gyárral és egy gumiabroncs kereskedelmi képviselettel és logisztikai központtal van jelen és a bérelt munkaerővel együtt mintegy nyolcezer munkavállalót foglalkoztat. Összeadva már számos 3D nyomtatóval szereztek közvetlen tapasztalatot, a cégcsoporton belül kialakult szakértői kör azonban a kétfejes, asztali Ultimaker 3 printereket választotta az elvárásaiknak leginkább megfelelő, ajánlott 3D nyomtatóknak. Endrődi Balázs ipar 4.0 mérnök mesélt nekünk az additív gyártás jellemző felhasználási területeiről a budapesti telephelyen.
A tehergépjárművekhez és pótkocsikhoz kifejlesztett új SKF Scotseal X-Treme kerekagy-tömítés kimagasló megbízhatóságot és magas hőmérsékleten is kiváló teljesítményt nyújt, valamint a piacon egyedülállóan a tehergépjárművek esetében 5 éves/500 000 mérföldes, a pótkocsiknál pedig 7 éves garanciával rendelkezik.
A Schiess GmbH az elmúlt években alakította ki az XL gépekből álló portfólióját. Az XXL gépektől, pl. a VertiMaster VMG-től eltérően e gépeknél visszatértünk a moduláris felépítés elvéhez.
Jelentős mértékű kapacitáscsökkentésre készülhet a kínai acélipar a belső piac csökkenő felszívó ereje, valamint az USA-val kirobbant kereskedelmi konfliktus miatt. A Trump-adminisztráció által márciusban kivetett védővámok következtében az Európai Unióban újabb, az Egyesült Államok piacáról kiszorult, azonban nemcsak Kínából származó termékek dömpingszerű érkezésére számítanak, amely gyors és hatékony fellépést igényel a döntéshozók részéről, mutat rá acél- és műanyagipari termékek nagykereskedelmével foglalkozó Carboferr Zrt.
A lézeres fúrás alapelvéből az elmúlt években több fúrási eljárás is kifejlődött, aminek köszönhetően a korábban nagyon nehezen kezelhető szuperötvözetek és miniatűr munkadarabok is megmunkálhatók lettek. Az eljárással tűszúrásszerű lyukak is létrehozhatók akár kerámiában, kevlárban vagy szénkompozitokban.
Sok tényezőt vesznek figyelembe olvasóink új szerszámgép vásárlása előtt, de a pontosság mindig a kiemelt kritériumok között szerepel. Az üzembe helyezéskor mért néhány mikronos pontosság már alapvető elvárásnak számít, még akkor is, ha sok alkalmazás esetében ennek ma még nincs döntő jelentősége. A szerszámgépekkel elérhető pontosság azonban már túllépett a mikronokon és a nanométeres tartományba tart – egy eddig ismeretlen világba, amit mind ez idáig csak a biotechnológia eredményeiből ismerhettünk.
Az innováció minden vállalat számára kihívást jelent. Egy forradalmian új termék vagy fejlesztés szinte megfoghatatlan azoknak, akik egyedül vágnak neki.
A kis és közepes méretű gyártó cégek zöménél a hegesztési folyamatok automatizálása még napjainkban sem megoldott, nem tudnak ugyanis hozzá egyszerre nyereséges és hatékony módszert kidolgozni. A minőségi követelmények folytonos szigorodása és a munkaerőpiaci kérdések kiéleződése azonban itt is új feltételeket szabhat.
A tisztán elektromos hajtású (EV) és a hibrid járművek gyorsan törnek előre. Míg a „hagyományos” autók továbbra is uralják a piacot, a szén-dioxid-kibocsátás és a szállópor csökkentésére irányuló erőfeszítések felgyorsítják ezeknek az „alternatív” járműveknek az előtérbe kerülését.
Újabb két megmunkálóközponttal gazdagodott a GO98 Bt. kínálata, ami a formagyártás és a gépjárműipar gyártó cégei mellett az üveg-, a kerámia-, illetve az orvosi ipar szereplői számára is új megmunkálási lehetőséget teremtett.
A DMG MORI évek óta növekvő ágazata, az autógyártás jelentős szerkezeti változáson megy át. Az egyre többféle modell és típusváltozat, ugyanakkor az egyre rövidebb termékélettartamok, a széleskörű modularizálás és blokk-szemléletű gyártás, az új technológiák alkalmazási kényszere, valamint a rendkívüli költségnyomás, és a fejlődő országok egyre növekvő termelése összességében erős, újító szellemű és rugalmas beszállítókat követel meg, akik ilyen körülmények között is talpon tudnak maradni. A szerszámgépek és teljes gyártórendszerek globális gyártójaként a DMG MORI megfelel ezeknek a kihívásoknak széleskörű értékesítő és szervizhálózatával, valamint a beszállító üzemek rugalmas csoportjával az összes kulcsfontosságú értékesítési piacon. Ennek köszönhetően az autógyárak és beszállító iparáguk nélkülözhetetlen partnere maradt.
Az elkövetkező hónapokban két új, melegen hengerelt, nagy szilárdságú acélterméket mutat be az SSAB. A Docol HR800HE és Docol HR1000HE acélfajták az autógyárak által – például az alsó lengőkarokra szabott – alakíthatóságra vonatkozó legszigorúbb követelményeknek is megfelelnek.
A DMG MORI évek óta növekvő ágazata, az autógyártás jelentős szerkezeti változáson megy át. Az egyre többféle modell, ugyanakkor egyre rövidebb termékélettartamok, a széles körű modularizálás és a rendkívüli költségnyomás, valamint a fejlődő országok egyre növekvő termelése összességében erős, újító szellemű és rugalmas beszállítókat követel meg, akik ilyen körülmények között is talpon tudnak maradni.
Az olasz Chiaro Macchine Speciali mérnöki vállalat speciális rendszereket tervez, amelyeket világszerte használnak az autógyárakban. 2015-ben a vállalat egy új Haas VM-6 függőleges megmunkálóközpontot kapott, amelynek használatával a Chiaro mérnökei csökkenteni tudták a megmunkálás beállításának időtartamát, és sokféle, különböző méretű alkatrészt képesek könnyebben megmunkálni.
A Stama a stuttgarti AMB 2016 nemzetközi fémmegmunkálási szakvásáron egy új, vertikális kétorsós nehézforgácsoló központot mutatott be MC 338 Twin jelzéssel.
A Mazak új, magyarországi Technológiai Központjában a két legújabb, nagy teljesítményű horizontális megmunkálóközpont is megtekinthető.
A két ágazat 2016. április 4-8. között a wire Nemzetközi Huzal- és Kábelipari Szakvásáron és a Tube Nemzetközi Csőipari Szakvásáron immáron tizenötödik alkalommal vonultatja fel közösen technológiai újdonságait a Düsseldorfi Vásárvárosban. Egyetlen belépővel egyidejűleg mindkét szakvásár látogatható.
A tavaly telepített 45 559 új ipari robot 5 százalékkal haladta meg a 2013-as értéket, és egyben történelmi rekordot jelentett. A növekedés különösen Közép-Kelet-Európában volt kiugró mértékű, ahol 2010 óta évről évre jelentősen növekszik az ipari robotok száma. A robotsűrűség szempontjából a régió legfejlettebb országa Csehország, amely a roboteladások rangsorában globálisan is a 15. helyre verekedte magát.
A 2016. február 23–27. között Düsseldorfban megrendezendő METAV szakkiállítás első alkalommal egyesíti közös cél érdekében a VDW (Német Szerszámgépgyártó Egyesület) és a VDID (Német Ipari Formatervezők Szövetsége) kompetenciáját. Az ipari formatervezés vezető szereplői közösen vesznek részt a gyártástechnológiai és automatizálási szakvásáron szervezett METAV Ipari Dizájn Fórumon.
A tavaly telepített 45 559 új ipari robot 5 százalékkal haladta meg a 2013-as értéket, és egyben történelmi rekordot jelentett. A növekedés különösen Közép-Kelet-Európában volt kiugró mértékű, ahol 2010 óta évről évre jelentősen növekszik az ipari robotok száma. A robotsűrűség szempontjából a régió legfejlettebb országa Csehország, amely a roboteladások rangsorában globálisan is a 15. helyre verekedte magát.
A motorsportot és a nagy teljesítményű autók szektorát a jól ismert, nagynevű szervezetek uralják, amelyek némelyike egyidős magával az autóval. Ebben az iparágban természetes a nagy zaj, mégis van néhány vállalat, amely abból él, hogy nagyon csendben marad – mint például az olasz keréktárcsagyártó, egyben a Haas hűséges ügyfele, a 2Elle.
Október végén újra megnyitja kapuit az AUTOMOTIVE HUNGARY, mely kiállítószámának és területének növekedése miatt az eddigi évek gyakorlatától eltérően nem a G, hanem az A pavilonban kerül megrendezésre az AUTÓTECHNIKA kiállítással.
Október végén újra megnyitja kapuit az AUTOMOTIVE HUNGARY, mely kiállítószámának és területének növekedése miatt az eddigi évek gyakorlatától eltérően nem a G, hanem az A pavilonban kerül megrendezésre az AUTÓTECHNIKA kiállítással.
Az elmúlt években az ipari robotok világszerte jelentősen hozzájárultak a gazdasági növekedéshez.
A TechMonitor olvasói idén is ingyenesen tekinthetik meg az AUTOMOTIVE HUNGARY széleskörű kiállítói kínálatát.
Aki Németországban nemzetközi szinten jegyzett autógyártó részére kipufogóelemeket kíván gyártani, annak néhány ötlettel kell rendelkeznie.
Aligha vitatható, hogy alig 40 évvel ezelőtti megalapítása óta a Paul Horn GmbH a forgácsolási szakma csúcsszereplői közé emelkedett. A cég 2009-ben rendezte meg első alkalommal a Technológiai Napokat. Az immár hagyományosnak mondható, sorrendben ötödik Technológiai Napokra a TechMonitor is meghívást kapott. Helyszíni beszámolónkat sorozatban közöljük.
A 2015. október 5-10. között megrendezett milánói EMO kiállításon a DMG MORI összesen hét világpremiert mutat be a 4. pavilonban. A gépújdonságok közül négy az esztergálás területéhez kapcsolódik: az Olaszországban gyártott SPRINT 32|5, a SPRINT 32|8 újonnan kifejlesztett verziója, a két méretben elérhető második generációs CTX gamma TC, valamint a nagy munkadarabok megmunkálására is alkalmas NLX 6000|2000 eszterga-maró megmunkáló központ. A marási műveletekhez tartozó három világpremier a duoBLOCK® sorozat negyedik generációját képviseli. A stand látványosságai közé tartoznak majd a DMG MORI termékskálát 2015. április 1. óta erősítő DMG MORI WASINO automata esztergái is.
Joe Carmody büszke a cég minden, a Nissan Motorsports (NISMO) számára végzett 3D nyomtatási munkára, de igazi szenvedélyét a közvetlen digitális gyártással készült alkatrészekben éli ki, amelyek az ötlet megfogalmazódásától számítva néha egy héten belül már a versenypályán bizonyítanak. Ott, ahol az abroncs az aszfalttal találkozik.
Aligha vitatható, hogy alig 40 évvel ezelőtti megalapítása óta a Paul Horn GmbH a forgácsolási szakma csúcsszereplői közé emelkedett. A cég 2009-ben rendezte meg első alkalommal a Technológiai Napokat. Az immár hagyományosnak mondható, sorrendben ötödik Technológiai Napokra a TechMonitor is meghívást kapott. Helyszíni beszámolónkat sorozatban közöljük.
A 2015. október 5-10. között megrendezett milánói EMO kiállításon a DMG MORI összesen hét világpremiert mutat be a 4. pavilonban. A gépújdonságok közül négy az esztergálás területéhez kapcsolódik: az Olaszországban gyártott SPRINT 32|5, a SPRINT 32|8 újonnan kifejlesztett verziója, a két méretben elérhető második generációs CTX gamma TC, valamint a nagy munkadarabok megmunkálására is alkalmas NLX 6000|2000 eszterga-maró megmunkáló központ. A marási műveletekhez tartozó három világpremier a duoBLOCK® sorozat negyedik generációját képviseli. A stand látványosságai közé tartoznak majd a DMG MORI termékskálát 2015. április 1. óta erősítő DMG MORI WASINO automata esztergái is.
Aligha vitatható, hogy alig 40 évvel ezelőtti megalapítása óta a Paul Horn GmbH a nemzetközi forgácsolási szakma csúcsszereplői közé emelkedett. A cég 2009-ben rendezte meg első alkalommal a Technológiai Napokat. Az immár hagyományosnak mondható, sorrendben ötödik Technológia Napokra a TechMonitor is meghívást kapott. Helyszíni beszámolónkat sorozatban közöljük.
Iparági szakértők előrejelzései alapján 2020-ra átlagosan 25 százalékkal is emelkedhet a pneumatikai eszközök világpiaci összforgalma. A legnagyobb lehetőség az ázsiai piacban rejlik, azonban az ágazat meghatározó szereplője Amerikában, Európában és hazánkban is stabil növekedéssel kalkulál.
A jövő az önműködő autóké, ami alapvetően megváltoztatja majd a közlekedést és az autóvezetés élményét. Ezt állapította meg a McKinsey & Company „Autonomous Driving – 10 ways in which autonomous vehicles could reshape our lives” című új tanulmánya. McKinsey olyan változásokat jósol a gyártóknak, mint például a rövidebb fejlesztési idő, a hightech és IT ágazatokból érkező új versenytársak, valamint teljesen új üzleti tevékenységek létrejötte.
Közös standdal és közös fellépéssel demonstrálta közel másfél éves magyarországi együttműködését a tisztítószereket gyártó NICRO Kft. és az ultrahangos tisztítóberendezéseket előállító szlovákiai NOTUS - POWERSONIC. Az együttműködés előnyeiről és a tisztítástechnológia hazai piacáról a két ügyvezető, Kötél László és Patay László beszélt a TechMonitornak.
Az autóipari karosszériahegesztés gyorsaságot és precizitást igényel. Ugyanakkor ezt könnyebb mondani, mint kivitelezni, hiszen különböző közegekhez kell alkalmazkodni. A Festo teljes körű alkalmazásspecifikus megoldásokat kínál a hegesztőpisztolyokhoz szükséges sűrítettlevegő- és hűtővízellátásra. Egy rugalmas és egybecsomagolt közegellátás nagyobb biztonságot és hatékonyságot nyújt.
Folyamatosan növekszik a kereslet a „rugalmasabb, termelékenyebb, pontosabb” megoldások iránt. Legyen szó nagyszériás, vagy akár egyetlen darabos megrendelésekről, még a nehéz megmunkálási körülmények között is egyre szorosabb minőségi- és költségkeretekkel szembesülünk. A Stama megoldása: MT 838 Twin.
Az utazás véget ért, az„iglidur on tour” immár történelem. De még milyen: a narancsszínű kabrió több mint egy évig volt úton, és négy kontinensen 100 000 kilométernél is több utat tett meg. Poros sivatagokat szelt át és metropoliszokba is ellátogatott, dacolt a hideggel és a páratartalommal, és az indiai kátyúkat éppúgy eltűrte, ahogyan Norvégia jeges útjait.
2015. június 30-ig kedvezményesen foglalhatja le helyét az AUTOMOTIVE HUNGARY Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállításra!
Az nem újdonság, hogy a KUKA robotok autókat gyártanak. Az viszont már hír, hogy autókba szerelik őket, mégpedig egy, a kormányoszlop szerepét betöltő könnyűszerkezetes robot formájában. Az ötletet a svájci Rinspeed autógyártó cég valósította meg egyedülálló koncepcióautójában. A BMW i3 alapján készült Rinspeed Budii koncepciótanulmányban a svájci újítók a KUKA robotokra számítanak. A kormány az érzékeny és alkalmazkodó könnyűszerkezetes KUKA LBR iiwa roboton van elhelyezve. Ezáltal a jármű teljes szélességében eltolható, így lehetővé válik, hogy hol a sofőr, hol az utas kormányozzon. És ez még nem minden: Ha a kormányt tartó LBR iiwa robotot középre helyezik, a Budii önműködően közlekedik. A könnyűszerkezetes robot elméletileg végtelen számú beállítási lehetőséget rejt. Így akár rakodóasztalként vagy előzékeny inasként is szolgálhat. A Rinspeed autóipari agytröszt számára a Budii robotkarja gondolatébresztő jelkép.
A FANUC legújabb fejlesztésének számító CR-35i A kollaboratív robot 35 kg-os teherbírása révén már az ipari megmunkálási folyamatok során is alkalmazható. Az új modell véget vetett a kollaboratív robotokat az alacsony terhelhetőségű ipari robotok közé soroló kategorizálásnak. A CR-35i A kollaboratív robot iránt is az autóipari vállalatok mutatják a legnagyobb érdeklődést.
Az Audi Hungaria Motor Kft. Magyarország egyik legjelentősebb vállalata, és immár több mint 11 200 ember dolgozik nap mint nap a vállalat sikeréért. A cég gépbeszerzési és technológia-választási döntéseinek hátteréről Komka János, az Audi tervezőmérnöke beszélt a TechMonitornak.
Az autógyártók egy ideje felismerték, hogy az autók karosszéria-súlyai jelentősen csökkenthetők melegen sajtolt edzett acélok alkalmazásával. Acélok használatával nagyobb szilárdságot érhetünk el, sokkal kevesebb anyagfelhasználás mellett az eddig alkalmazott módszerekkel szemben, amivel kevesebb üzemanyag-fogyasztást és nagyobb biztonságot tudunk elérni.
A müncheni LOPEC 2015 szakvásáron bemutatkozó high-tech vállalkozások autóipari, intelligens csomagolástechnikai és testen hordható technológiai eszközök alkalmazásai hű képet festettek a nyomtatott elektronika fejlettségéről.
A 3M, a világ egyik legnagyobb gyártóbázisával rendelkező vállalata megnyitotta Innovációs Központját Budapesten, az Infoparkban. Az Innovációs Központban a 3M megoldásokon és alkalmazási területek bemutatásán keresztül ismerteti meg a látogatókat – a vállalat forgalmazóit, végfelhasználóit, illetve további partnereit, valamint a későbbiekben egyes felsőoktatási intézmények hallgatóit – a vállalat teljes portfóliójával.
A Brüggli Industrie nevű svájci vállalat a fémmegmunkáló iparban dolgozó szerződéses gyártóként mostanáig az általa stancolással gyártott alkatrészeket szemrevételezéssel ellenőrizte. A minőségbiztosítás javítása és a vizsgálócella méretének csökkentése érdekében az optikai ellenőrzés céljából fejlett képfeldolgozó rendszereket szereztek be az ATS Automation-tól.
Habár az automatizálástechnika ma már nagyon magas szintű, mindig adódik olyan lehetőség, amellyel a folyamatokat még jobbá lehet tenni. Amint azt a lemezek raktári mozgatása mutatja, már a pneumatikus hengerek és szelepek kis megújítása is nagy lépést jelent a nagyobb biztonság és hatékonyság felé.
A Nemzetközi Robotikai Szövetség (IFR) adatai szerint világszerte növekvő trendet mutat az ipari robotok iránti igény. 2014-ben a jelentések szerint több mint 200 ezer ipari robotot telepítettek a világon. Ez 15 százalékkal több a 2013-asnál.
2015. január 1-től új ügyvezető igazgatót neveztek ki a miskolci Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. gyárának élére, Jochen Limberger személyében. Az új vezető a magyarországi Bosch meghatározó autóipari alkatrészek gyártóközpontjáért felel. Dr. Max Nitzsche, a miskolci gyár leköszönő ügyvezető igazgatója több mint négy sikeres, Magyarországon töltött év után Németországban folytatja tovább pályafutását. Az új műszaki ügyvezető igazgató mellett Uwe Mang a gazdasági ügyvezető igazgatói pozíciót tölti be.
Az igus egy olyan, speciálisan a tisztatérhez konstruált energialáncot mutat be, amely igen jó védelmet nyújt az elkopás ellen és a rendszer teljes letömítését teszi lehetővé. Ezért elnyerte a legmagasabb, ISO 1 tisztatéri osztály tanúsítványt.
A műanyagból készült leszerelhető igubal gömbcsuklók, az átdolgozott kivitelnek köszönhetően, most kézi pattintással zárhatók és egy csavarhúzóval egyszerűen újra kinyithatók, illetve szétszerelhetők. Ezáltal biztosított a gömbcsap tartós rögzítőereje a standard alkatrésszel szemben.
2013: 179 000 értékesített ipari robot – 2014: további növekedés várható
Mintegy 800 millió forintos beruházással új elektronikai gyártócsarnokot épített Mezőtúron a RAFI Hungária Kft., amellyel a korszerűsítés mellett 40 új munkahelyet teremtettek.
Komplex fejlesztésként 2,6 milliárd forint értékű beruházás kezdődött a német tulajdonú családi cég, a Rosenberger hazai leányvállalata, a Rosenberger Magyarország Kft. jászárokszállási gyárában.
Gyártócsarnokot épít európai uniós támogatással a német tulajdonú Euraseal Bt. Kunszentmártonban, a létesítmény alapkövét pénteken tették le a város ipari parkjában.
Az EPCOS Kft. 10,5 milliárd forint értékű beruházást hajt végre, új autóipari termékek gyártását kezdi meg, a következő három évben fokozatosan 220-szal növeli dolgozói létszámát Szombathelyen - jelentették be a cég telephelyén tartott ünnepségen kedden.
A gyártási folyamatokban a folyamatlánc nélkülözhetetlen része a minőségbiztosítás: ez az egyetlen módja a problémák korai észlelésének és a járulékos költségek csökkentésének. A Fraunhofer kutatói a minőség-ellenőrzés egy hatékony módját fejlesztették ki: a dolgozók egyetlen mutató ujjmozdulattal vihetik be az autókarosszéria elemek bármilyen észlelt hibáját az ellenőrző rendszerbe és ott dokumentálhatják azokat.
Egy nemrégiben alapított, teherautókba szerelhető dízelhajtású légkompresszorokat gyártó kínai vállalat a Haas CNC szerszámgépeknek köszönheti gyors növekedését. Matt Bailey a közelmúltban meglátogatta a vállalat központját Sanghaj közelében, és találkozott a vállalat ambiciózus elnökével, aki elmesélte neki a nyomortól a gazdagságig vezető útját.
Korszerű mérőtermet adtak át február 7-én a Losonczi Mérnöki Szolgáltató és Kereskedelmi Vállalkozás békéscsabai új üzemcsarnokában.
A graphIT Kft. által forgalmazott digitális gyártási megoldások az elmúlt években számos cégnek segített a gyártási és logisztikai folyamatok hatékonyságának növelésében, a folyamatokban rejlő veszteségek feltárásában.
Évente 600 ezer nyugat-európai személyautóhoz szállíthat préselt karosszéria-elemeket a Rába-csoport alkatrész-üzletága a német Kirchhoff Grouppal nemrégiben kötött megállapodásnak köszönhetően.
A Schweissen & Schneiden kiállítás alkalmával a Yaskawa új modelleket mutatott be, amelyekkel a már bizonyított Motoman hegesztőrobotjainak eddig is széles választékát bővítette.
Mintegy száz új munkahely jön létre annak a nagy volumenű beruházásnak az első állomásaként, amelyben egy 5600 négyzetméteres új logisztikai csarnokkal bővítette üzemét a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei, sátoraljaújhelyi Prec-Cast Kft.
Jelentős tranzakcióra készül a német Kuka Robotics. A világ egyik piacvezetője a robotgyártás és automatizálási rendszerek területén szándéknyilatkozatot írt alá az ugyancsak német Reis Group Holding GmbH-val, utóbbi cég 51 százalékos üzletrészének felvásárlásáról.
A gépjárműgyártók a súly és ezzel együtt a fogyasztás csökkentése érdekében egyre inkább a könnyű szerkezetekre összpontosítanak. Ez a trend változást hoz a gépjárműkarosszéria-gyártásban is. A gépjárműgyártók egyre gyakrabban használják alapanyagként az alumíniumot, ezért az alumíniumhegesztés területén is magas szintű szaktudással kell rendelkezniük. A Bosch Rexroth az egyetlen olyan beszállító világszerte, amely az alumíniumhegesztésben is költséghatékonyságot biztosít, és megfelel a folyamatbiztonsági előírásoknak. A Rexroth sorozatgyártásra kész rendszermegoldásainak köszönhetően a gépjárműgyártók először hegeszthetnek alumíniumot megbízható módon a karosszériagyártás során, mindezt az acél költségszintjén.
Új, 1350 négyzetméteres üzemcsarnokot épített az Almáskerti Ipari Parkban Békéscsabán a Losonczi Mérnöki Szolgáltató és Kereskedelmi vállalkozás. A társaság elsősorban a nemzetközi autóipar fémmegmunkáló gépeihez készít egyedi, nagy hozzáadott értékű, precíziós szerszámokat.
Az 1700 négyzetméteres üzemcsarnokot Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára adta át november 14.-én, csütörtökön.
A beszállítói háttér fejlesztése mind a hazai kis- és középvállalatok, mind az itt tevékenykedő német befektetők számára számos előnnyel jár. Ezért a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara 2013-ban fokozta erőfeszítéseit e téren. E kezdeményezések legújabb állomása az Automotive Hungary szakkiállítás keretében megrendezett szakmai konferencia volt.
Lezárult a szekszárdi Jako Fémárugyár Kft. hétszázmillió forintos fejlesztése, amelyet 2011-től kezdődően hajtott végre a nagyrészt autóalkatrészeket gyártó cég.
Gyártócsarnokot építtetett és a napokban megkezdte a termelést a könnyűfémöntéssel és alumínium alkatrészek előállításával foglalkozó PCI Formaöntöde Kft. Mohácson - jelentette be a társaság.
A LEMO termékskálája a moduláris koncepciójának, valamint az érintkező konfigurációk és különböző csatlakozóház-típusok széles választékának köszönhetően több mint 50 000 csatlakozókombinációt kínál, miniatűr 3 mm-től 50 mm átmérőig, maximum 30 mm kábelátmérőhöz, 106 érintkező számig.
A legtöbb személygépkocsiban és kisteherautóban a fékezésnél kifejtett erő csökkentésében szervo fék-ráerősítők segítenek a gépkocsivezetőnek. A rendszer kritikus alkatrésze a vákuumszivattyú, amelynek legkisebb károsodása is lehetetlenné teszi, hogy megfeleljen a szigorú minőségi elvárásoknak, a gyártás során ezért is kulcsfontosságú a megbízható tesztelés.
Több mint 2,5 milliárd forintos beruházással 10 ezer 500 négyzetméter alapterületű logisztikai-raktárközpontot építtet szombathelyi telephelyét bővítve BPW-Hungária Kft. - mondta Brumbauer József, a futóműveket, futómű alkatrészeket és agrár-gépipari termékeket gyártó társaság ügyvezető igazgatója kedden a vasi megyeszékhelyen tartott sajtótájékoztatóján.
A Hajdu Autótechnika Zrt. egy teljesen új piaci szegmensben, a haszonjármű-iparban is megvetette a lábát - mondta Harsányi József vezérigazgató-helyettes.
Nagykanizsa csatlakozott a Nyugat-Pannon Járműipari és Mechatronikai Központhoz, negyedik városként az alapító Szombathely, Szentgotthárd és Zalaegerszeg után.
Több mint 3 milliárd forint összköltségű beruházással technológiai fejlesztésbe és kapacitásbővítésbe kezd az ajkai székhelyű Poppe+Potthoff Hungária Kft. - közölte az autóipari szerelvénycsöveket gyártó társaság.
A Continental Automotive Hungary Kft. budapesti gyárában 2,6 milliárd forint beruházással két új projekt valósul meg, amelyhez közel 500 millió forint uniós és állami támogatást nyert a cég - mondta Luc Quisthoudt, ügyvezető igazgató a július 24.-én tartott sajtótájékoztatón Budapesten.
Az avatóünnepséget követően megkezdődött a termelés pénteken a német ThyssenKrupp konszern 1,2 milliárd forintból kialakított új győri üzemében, amely az Audi közeli járműgyárát látja el futóműrendszerekkel.
Átadták a Suzuki magyarországi gyárának egyik legjelentősebb beszállítója, a Pata József Gépipari Kft. új üzemét június 21-én a Bács-Kiskun megyei Fajszon. Az épület 200 millió forint európai uniós és kormányzati támogatással, összesen 1,1 milliárd forintos beruházással épült fel.
A turbófeltöltőket gyártó amerikai BorgWarner nyolcmilliárd forintot meghaladó ráfordítással bővítette oroszlányi gyárát, az új üzemcsarnokot Szijjártó Péter külügyi és külgazdasági államtitkár adta át május 22-én.
A Brose Hungary Automotive Kft. 675 millió forintos beruházással 35 új munkahelyet teremtett Kecskeméten, a cég az egyik jelentős beszállítja a Mercedes-Benznek - közölte a Brose németországi cég magyarországi leányvállalata.
Az európai gépjárműiparban jelenleg is átrendeződés zajlik, amelynek egyik hozadéka, hogy a kelet-közép-európai térség egyre nagyobb szeletet hasít ki magának – olvasható a PwC, a világ vezető pénzügyi tanácsadó cégének április 11-én bemutatott tanulmányában.
Remény van arra, hogy már a közeljövőben a magyar közutakon, mind a helyi, mind a távolsági közlekedésben túlnyomórészt magyar gyártású, vagy magyar és külföldi kooperációban készülő autóbuszokkal lehet majd közlekedni - mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára csütörtökön Budapesten újságíróknak.
Leányvállalatot alakított lítium-ion akkumulátorok és elektromos hajtáslánc-rendszerek gyártására a Robert Bosch autóipari alkatrész- és berendezésgyártó vállalat.
A Magyar Buszgyártók Szövetsége érthetetlennek és feleslegesnek tartja a Volvo és a Rába között a napokban aláírt együttműködési megállapodást, míg a Magyar Autóbuszgyártó Klaszter csatlakozna a gyártáshoz.
Stratégiai buszpiaci együttműködési megállapodást írt alá a svéd Volvo Bus Corporation és a Rába Járműipari Holding Nyrt.
Folytatják a belsőégésű motorok továbbfejlesztését a gyártók – ez derül ki a KPMG Hungária felméréséből.
A Toyota és a BMW a technológiai együttműködés szorosabbra vonásáról írt alá szerződést Tokióban − jelentette az Automotive News Europe szakmai hírportál.
A Kia után a Hyundai főtervezője is a német Peter Schreyer, az Audi TT alkotója lesz - idézi az Automotive News Europe szakmai hírportál a Reuters hírügynökség szöuli keltezésű hírét.
Tavaly először több autót adtak el Kínában, mint Európában - írta a Süddeutsche Zeitung a német autóipari szövetség (VDA) adataira hivatkozva.
Tavaly először több autót adtak el Kínában, mint Európában - írta a Süddeutsche Zeitung a német autóipari szövetség (VDA) adataira hivatkozva. Ha ilyen tempóban folyik a gyártás, hamarosan az Egyesült Államokat is letaszítja a trónról.
Az autók gyártóinak, illetve forgalmazóinak minden új autó eladásakor tájékoztatniuk kell a vevőt arról, hogy a kocsi hulladékká válása esetén hol, és milyen feltételekkel veszik azt át.
A töréstesztek alapján kiemelkedően biztonságos autónak számít a Volvo V60 Plug-in Hybridje.
Új, magyar gyártású vízszállító járműveket kapott kilenc megye tűzoltó-parancsnoksága. A kocsikat a BM Heros Zrt állította elő.
130 autóipari szakember vett részt a hagyományos MAJOSZ-HITA őszi beszállítói fórumon. A Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége (MAJOSZ) és a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) együttműködési megállapodásának keretében november 20-án rendezték meg a hagyományos autóipari beszállítói fórumot.
Az európai autóipar megerősítését, a szektor versenyképességének növelését szolgáló intézkedéscsomagot mutatott be csütörtökön az Európai Bizottság.
Újfajta, egységes címkével kell ellátni minden, az Európai Unióban forgalomba hozott gumiabroncsot november elsejétől.
Elkészült a hétmilliomodik benzinmotor az Opel szentgotthárdi üzemében. A gyár tájékoztatása szerint az itt készülő 1.6-os és 1.8-as motorok újra kikerülnek majd Kínába, Ausztráliába, Thaiföldre.
A Salgglas Üvegipari Zrt világelsőnek számít az autókra tervezett ’üveg az üvegben’ technológiával. Most új területre kívánnak belépni: nagy hajlatú üvegek gyártásába kezdenek.
Országos autófenntartó ipari szakkiállítás nyílik autójavító és -felújító cégek beszállítóinak, alkatrészek és garázsberendezések gyártóinak részvételével október 12-én Győrött, az ETO parkban.
A Budapest China Mart és a ChinaCham Hungary Magyar-Kínai Gazdasági Kamara 2012. június 18. és 20. között Kínai Autóipari Alkatrész Kiállítást szervez, amelyet magyar és közép-kelet európai üzletembereknek szóló konferencia és üzleti fórum kísér.