Ötszáz henger egyszerre

Lemezek szinkronban történő lenyomása az autóiparban

2015. február 13., péntek, 08:50

Címkék: autóipar Festo lemezmegmunkálás NSM pneumatikus henger

Habár az automatizálástechnika ma már nagyon magas szintű, mindig adódik olyan lehetőség, amellyel a folyamatokat még jobbá lehet tenni. Amint azt a lemezek raktári mozgatása mutatja, már a pneumatikus hengerek és szelepek kis megújítása is nagy lépést jelent a nagyobb biztonság és hatékonyság felé.

A jelen autója parádés példa a tökéletesen automatizált folyamatokra. A legkisebb csavartól a legnagyobb lemezig, a gyártás első másodpercétől a motor végső teljesítmény-ellenőrzéséig – ezernyi munkaművelet kapcsolódik hiánytalanul egymáshoz. Az automatizálás előrehaladtával javul a gyártmányok minősége, minél biztonságosabbak és megbízhatóbbak lesznek a folyamatok, annál jobban csökkennek a karbantartási munkák és az állásidő okozta költségek.

A tömeg gondoskodik a minőségről: 500 darab, PPS önbeálló csillapítással szerelt DSBC henger és VUVG egyedi szelepek, melyek egyszerre nyomják le a lemezeket

Ezért például az olyan cégek számára, mint az NSM Magnettechnik GmbH, az autóipar vezető gyártóival történő együttműködés során fontos érv a növekvő folyamatbiztonság. A szakemberek a lemezek egymásra rakodására szolgáló új berendezéshez beépítésre kész henger-szelep kombinációt állítottak össze, a VUVG egyedi szelepből és a PPS önbeálló csillapítással szerelt DSBC szabványos hengerből. A beépítésre kész megoldás éppen ötszáz darabos szériában gondoskodik a pontos csillapításról és a szinkronizált mozgásról.

Kis utak, nagy hatás

Gyakran vannak olyan elhanyagolhatónak vélt apróságok, amelyek azonban nagy hatásúak lehetnek – ilyen például a lemezeket (kivágott lapokat) rakodó berendezésben a pneumatikus hengerekre való átállás. Ha ezekből a lemezekből később az autók tökéletes külső alkatrészei, mint pl. a tetők, az ajtók, a motorház- és a csomagtartótetők készülnek, nem csak az optimális kivágásnak van fontos szerepe.

Rés az egyenletes nyomáshoz: a mágneses szállítószalagok között pneumatikus rányomófejeket alkalmaznak

A lemezek lerakásánál és egymásra rakodásánál sem szabad hibát elkövetni. Ha az 500 pneumatikus hengerből csak egy is rossz időben vagy rossz úton nyomja le a mágnesszalaggal továbbított lemezt, olyan alakhibákat okozhat, amelyek a termék minőségét is befolyásolják. A mágneses úton továbbított lemez alkatrészek DNCB hengerekkel történő lenyomási műveletét eddig kézzel beállított PPV csillapítással oldották meg. Az új, PPS önbeálló csillapítással szerelt DSBC hengerekre történő átállás jelentősen megnövelte a folyamat biztonságát.

Szinkronban és mindig egyformán csillapítva

Az NSM rakodóberendezésben lévő 500 pneumatikus henger szinkronizált beállítása minden volt, csak nem gyerekjáték. Az évek során érkező DNCB hengereknél egyenként kellett a PPV csillapítást előre beállítani. A biztonság és az egyszerűbb optikai ellenőrzés érdekében a beállítócsavarokat lelakkozták. Az 500 henger csillapításának abszolút szinkronban történő beállítása nemcsak idő- és munkaigényes, hanem pontatlan is lehet. Az új PPS önbeálló csillapításnak köszönhetően ma már minden egyes henger azonosan csillapodik, és abszolút szinkronban mozog. Ez nemcsak a lemezeket óvja, hanem 70 százalékkal csökkenti a karbantartási igényt, és tartósan csökkenti az új berendezés állásidejét is. Mind a két csökkentés jelentős pluszpontokat jelent az NSM Magnettechnik számára az autóipari versenyben.

Nagyobb biztonság az ipari szabványok révén

A megnövelt folyamatbiztonsághoz és a nagyobb költséghatékonysághoz további fontos tényező az átállás a CPE-ről a VUVG egyedi szelepekre. Ezeknél a CPE szelepeknél a kábelt rögzítő nagyon kicsi csavarok a túlzott meghúzás miatt mindig hibát okoztak, így a VUVG szelepek 8M csatlakozói egyértelműen nagyobb biztonságot kínálnak. Az elektromos szerelők munkája az M8 ipari szabványnak és az egységesített kábelhosszaknak köszönhetően egyszerűbbé és könnyebbé vált.

A rakodóberendezés 900 csatlakozójánál ez az említésre sem méltó kis javítás hatalmas előnyt nyújt. Ezen túlmenően a VUVG egyedi szelep már 1 bar alatti nyomásnál kapcsol, míg a CPE 1,5 bar vezérlőnyomásnál. Az NSM Magnettechnik új berendezésénél egyértelműen jobb kapcsolási szinkront értek el. A 100 ... 150 milliszekundumos vezérlési idővel a VUVG szelepek percenként akár 90 lenyomó műveletet jelentő nagy ütemet tesznek lehetővé. Ezzel az elérhető teljesítmény 40 százalékkal nagyobb, mint a szokásos berendezéseknél.

Együtt hatékonyabb: a DBSC és a VUVG beépítésre kész megoldásként csökkentik a karbantartási és szerelési költségeket

A komplett megoldás megnöveli a szolgáltatás minőségét

A Festo által beépítésre készen szállított megoldás – DSBC hengerből, VUVG egyedi szelepből, csatlakozókból és csövekből – az NSM Magnettechnik cégnek a szerelési ráfordítást is megtakarítja. A vállalat a vevőspecifikus, komplett megoldásnak köszönhetően különösen gyorsan tud reagálni a vevői érdeklődésekre. A Festo új, nagy teljesítményű alkatrészei ezzel nemcsak a folyamat biztonságát növelik, hanem tartósan hozzájárulnak a szolgáltatás minőségének javításához is.

www.festo.hu

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Média Partnerek