Az új SKF Lincoln SL-6 injektort az egyszerű használat és karbantartás szem előtt tartásával tervezték, kiemelkedő szivárgásvédelemmel és élettartammal, még az EP (extrém nyomáshoz használható) kenőzsírok alkalmazása esetén is. Az SL-6 utólag is könnyedén beszerelhető a meglévő egyvezetékes kenőrendszerekbe.
Az új UC 300-as sorozatú golyóscsapágy-egységekkel az SKF biztosítja a nagy igénybevételnek kitett alkalmazások fokozottabb védelmét a szennyeződések ellen.
A könnyűszerkezetes robotoknak (LWR) és a kollaboratív robotoknak (kobotok) nagy dinamikával és precizitással kell dolgozniuk a korszerű automatizálási és gyártó üzemekben. A Schaeffler az ipari automatizálás területén szerzett több éves tapasztalata alapján két új, innovatív komponenst fejlesztett LWR-ekhez és kobotokhoz, melyekkel új lehetőségek nyílnak meg egy gyorsan növekvő piaci szegmensben.
Az RS Components (RS) új közvetlen szállítási megállapodást írt alá a svéd SKF csapágygyártóval. A megállapodás lehetővé teszi az RS igen gyors választékbővítését, amely elsősorban az erőátviteli termékekre, csapágyakra és tömítésekre koncentrál ipari tervező és karbantartó szakemberek számára.
A robotok, körasztalok, szerszámgépek és egyéb automatizálási rendszerek megtervezésével és fejlesztésével megbízott tervezőmérnökök újra és újra ugyanazzal a kihívással szembesülnek: a legszűkebb helyeken is merev, precíziós csapágyakra lenne szükség.
A száloptikás érzékelőtechnológiával ellátott SKF terhelésérzékelős csapágyak lehetővé teszik a csapágyterhelések gyors és pontos elemzését, ezáltal a tervezők felgyorsíthatják a szivattyúk és kompresszorok tervezési folyamatát.
A 2019. május 19. és 22. között megrendezésre került 32. Nemzetközi Elektromos jármű Szimpóziumon (EVS 32) mutatta be az SKF az elektromos hajtásláncok hatékonyságnövelése érdekében végzett legújabb fejlesztéseit.
Az SKF bevezette a japán ipari szabványoknak (JIS) megfelelő golyóscsapágy-egységek új választékát, amely nagyobb teljesítményt biztosít az általános célú alkalmazásokban - például az anyagmozgatásban, a mezőgazdaságban, valamint az élelmiszeripar és az italgyártás területén.
A hamisított termékek komoly problémát jelentenek az iparban. A hamis termékek eredete ismeretlen, minőségük és teljesítményük kiszámíthatatlan. A kritikus gépekbe történő beszerelésük komoly biztonsági kockázatot jelenthet a személyzet, az eszközök és a környezet számára. Iparági becslések szerint a világ csapágy értékesítésének kb. 10-15%-át adja a hamis termékek részesedése, és minden márka érintett. A fertőzöttség régiónként változó, de nem kell hozzá nagy fantázia, hogy milyen előfordulást jelenthet ez egy olyan vállalatnál, ahol ezerszámra használnak csapágyakat. Van módja, hogy védekezzünk, azonban ehhez ismernünk kell a hamisítási üzlet jellegzetességeit! Az SKF ebben is számos módon segíti vevőit.
Az innovatív golyóscsapágy-egységek bővítik a higiénikus kivitel adta lehetőségeket, ugyanakkor csökkentik a karbantartási költségeket, valamint a korábbiaknál nagyobb megbízhatóságot és magasabb szintű fenntarthatóságot biztosítanak az élelmiszeripari vállalatok számára.
Az edzett acél csapágygyűrűket és a nagy teljesítményű kerámiaanyagokból készült gördülőelemeket ötvöző hibrid csapágyak egyre népszerűbb megoldást jelentenek a nagy igénybevételnek kitett alkalmazások esetében. Az ilyen típusú csapágyak magas fordulatszám, magas hőmérséklet vagy elégtelen kenési körülmények között a hagyományos kiviteleknél jobb teljesítményt biztosítanak.
A rendszerváltás környékén gombamód szaporodó képviseletek és hazai tulajdonú vállalkozások közül nem sokan érték meg 20. vagy 25. születésnapjukat, ezért a piaci versenyben talpon maradók joggal ünneplik mostanában a jubileumot. De még ezeken is túltesz egy olyan vállalkozás, ami a 20. század megannyi vihara ellenére 90 éve megszakítás nélkül működik Magyarországon. A felgyülemlett, rengeteg tapasztalatról és a jövőbeni tervekről Szabó Tamás, az SKF Svéd Golyóscsapágy Zrt. vezérigazgatója beszélt a TechMonitornak.
Az SKF a mai napon bejelentette az LRM2 kenőberendezés-távfelügyeleti eszköz piaci bevezetését. A kenőolajokkal és kenőzsírokkal is kompatibilis távfelügyeleti eszközt az olyan kenőrendszerekhez fejlesztették ki, amelyeket az alkalmazás jellege vagy elhelyezkedése miatt nem lehet naponta ellenőrizni.
Az SKF bejelentette a nyitott fogaskerekekhez és fogaslécekhez kifejlesztett Lincoln LP2 kenőkerék piaci bevezetését.
Az SKF a karbantartási intervallumok meghosszabbítását állítja a középpontba a szeptemberben megrendezésre kerülő berlini InnoTrans vásáron, melynek idei témája: „Lépjen magasabb szintre, és bízzon az SKF-ben - A karbantartási intervallumok meghosszabbítása SKF technológiával.”
A tehergépjárművekhez és pótkocsikhoz kifejlesztett új SKF Scotseal X-Treme kerekagy-tömítés kimagasló megbízhatóságot és magas hőmérsékleten is kiváló teljesítményt nyújt, valamint a piacon egyedülállóan a tehergépjárművek esetében 5 éves/500 000 mérföldes, a pótkocsiknál pedig 7 éves garanciával rendelkezik.
Az SKF egy olyan új, kompakt kivitellel bővítette a rotorpozicionáló csapágyak választékát, amely mind a 12 V-os, mind pedig a 48 V-os szíjhajtású önindító/generátor alkalmazásokhoz használható.
Az SKF legújabb Gördülőcsapágyak katalógusa új funkciókkal bővült annak érdekében, hogy segítséget nyújtson a vevők számára az optimális csapágyelrendezés kiválasztásában.
Az SKF felavatta az újonnan épített Sven Wingquist Tesztközpontot a németországi Schweinfurtban. A beruházás 40 millió euró összeget tett ki. A központ a világon elsőként képes a nagy méretű csapágyak tesztelésére valós üzemi körülmények között. Ez lehetővé teszi a vevők számára a hatékonyabb fejlesztési folyamatokat, valamint a csapágyteljesítmény és az üzemi élettartam növelését.
A tisztán elektromos hajtású (EV) és a hibrid járművek gyorsan törnek előre. Míg a „hagyományos” autók továbbra is uralják a piacot, a szén-dioxid-kibocsátás és a szállópor csökkentésére irányuló erőfeszítések felgyorsítják ezeknek az „alternatív” járműveknek az előtérbe kerülését.