"repülőgépipar" címke cikkei:

CHIRON-világpremierek az EMO Hannover 2019 szakkiállításon

CHIRON-világpremierek az EMO Hannover 2019 szakkiállításon (Cikk)

Az idei hannoveri fémipari világkiállításon három új fejlesztést mutatott be a CHIRON és a STAMA. A CHIRON FZ/DZ 25 megmunkálóközpontot nagy alkatrészek hatékony megmunkálására, a STAMA MT 733 one plust pedig 6 oldalú esztergálásra és marásra fejlesztették ki. A standon megtalálható volt az innovatív VariocellPallet automatizálási megoldással felszerelt CHIRON FZ 16 S five axis megmunkálóközpont is.

A magas hőmérsékletnek is ellenálló alkatrészek gyártási folyamata 3D nyomtatással

A magas hőmérsékletnek is ellenálló alkatrészek gyártási folyamata 3D nyomtatással (Cikk)

A világ legnagyobb fémipari szakkiállítása kiváló helyszínül szolgált ahhoz, hogy a TRUMPF demonstrálja, hogy a 3D nyomtatással milyen nagymértékben javíthatók a magas hőmérsékletnek is ellenálló alkatrészek gyártási folyamatai. Ezen anyagok gyakran nikkelalapú Inconel® ötvözetből állnak, így deformáció nélkül is képesek ellenállni akár az 1 000 Celsius-fokos környezeti hőmérsékletnek.

Van valami a levegőben

Van valami a levegőben (Cikk)

Az összetett geometriájú repülőgép-alkatrészek, például a lapátok, a turbinakerekek és a járókerekek megmunkálásához kivételesen gyors, pontos és rendkívül dinamikus megmunkálóközpontra van szükség. A motorok és turbinák építésében használt különleges alkatrészek gyártási műveletei nem végezhetők el 5 tengelyes megmunkálás nélkül. Az öttengelyes megmunkálási eljárás tehát egyre megkerülhetetlenebb nemcsak a légiiparban, hanem jóformán minden iparágban. Az egyidejűleg 5 tengelyen vezérelt, kivételesen dinamikus marógépek egyszerűen nélkülözhetetlenek a repülőgép-hajtóművek gyártásában. A pontosság, gyorsulásváltozás (Jerk), valamint a gyorsulás mind alapvető tényezők a légiipari alkatrészek költséghatékony legyártásához.

HCN-5000 - az ideális megoldás nagy volumenű, nehéz alkatrész-műveletekhez

HCN-5000 - az ideális megoldás nagy volumenű, nehéz alkatrész-műveletekhez (Cikk)

A Mazak HCN-5000 ideális választás, ha kiemelkedő teljesítményt, pontosságot és megbízhatóságot keres nagy volumenű termeléshez, moduláris automatizálási megoldásokkal.

Rendkívüli dinamika 4,2 m²-en

Rendkívüli dinamika 4,2 m²-en (Cikk)

A több mint 3 000 példányban üzembe helyezett MILLTAP 700 utódjának számító DMP 70 minimális alapterületen is maximális termelékenységet ér el. A mindössze 4,2 m²-es helyigény 10%-kal kisebb, mint a MILLTAP 700 alapterülete. A japán-német szerszámgépgyártó óriás az orvosi ipar, a kisebb üzemek, a repülőgépipar és más igényes iparágak számára fejlesztette ki a gépet. A 700 × 420 × 380 mm-es mozgástartomány és az opcionális billenő/forgó körasztal széles alkatrészválasztékra teszi lehetővé az 5-tengelyes szimultán megmunkálást, a DMP 70 így könnyedén képes tehermentesíteni az üzem túlterhelt gépparkját. Pfronten megtekinthető volt a munkadarabok automatikus kezelésére szolgáló WH 3 Cell rendszer, amely jobb-, bal- vagy akár frontoldalon is rugalmasan csatlakoztatható.

Megnövelt szerszám élettartam nehezen megmunkálható anyagoknál

Megnövelt szerszám élettartam nehezen megmunkálható anyagoknál (Cikk)

A Seco új Jabro®-Solid2 JS750 tömör szármaróinak élettartama 25-40%-kal meghaladja a korábbi technológiájú szerszámokét. A vállalat iparágvezető JS500 sorozatát kiegészítő új JS754 és JS755 szerszámok költséghatékonyan nyújtanak nagy teljesítményt, különösen kihívást jelentő, jellemzően a repülőgépiparban használt anyagok megmunkálásakor, amilyen például az ISO M (korrózióálló acél) és S (hőálló szuperötvözetek és titán).

Teljes körű megmunkálás 2 800 kg-ig

Teljes körű megmunkálás 2 800 kg-ig (Cikk)

Pontosságuknak, dinamikájuknak és hatékonyságuknak köszönhetően a rendkívül stabil DMG MORI duoBLOCK 5 tengelyes szerszámgépek lehetővé teszik a legjobb forgácsolóteljesítmény és munkadarab-minőség elérését. Ezeknek a tulajdonságoknak köszönhetően a DMU 125 P duoBLOCK megbízható eszközként alkalmazható kemény anyagok megmunkálására olyan gépet próbáló iparágakban, mint a repülőgép- és szerszámipar. A széles orsótartomány optimális megoldást jelent minden alkalmazás esetén, és a 210 fokos forgástartományú B tengely garantálja a kívánt termelékenység elérését.

Repülőrajt TNC vezérlővel

Repülőrajt TNC vezérlővel (Cikk)

Az ötlet Vladimir Raikhlin ügyvezető igazgatótól származott: „fejlesszünk egy modern dugattyús motort a repülőgépipar számára”. A RED Aircraft GmbH 2008-tól fejleszti szokatlan motorkoncepcióját nagy fokú elkötelezettséggel és széles körű műszaki kompetenciával. Céljuk nem kevesebb, mint hogy vonzóbbá tegyék a repülés világa számára a modern dugattyús motorokat. Ezen motorok előnyei közé tartoznak az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás, a kisebb károsanyag-kibocsátás és a turbinahajtáshoz képest jóval kedvezőbb árfekvés. Mivel a légi közlekedésben a megbízhatóság kiemelt fontossággal bír, a cég a minőség és a pontosság tekintetében nem vállalhat kompromisszumokat. A RED Aircraft ezért következetesen HEIDENHAIN vezérlőket alkalmaz a gyártásban.

Sikertörténet digitális jövővel

Sikertörténet digitális jövővel (Cikk)

A DMG MORI még 1999-ben fektette le a mai napig sikeres portálmaró gépek alapkövét a DMU 200 P modellel. A DECKEL MAHO Pfronten GmbH folyamatosan fejleszti és gyártja a legújabb géptípusokat, a DMU 210 P, DMU 270 P, DMU 340 P és a DMU 600 P modelleket. Eddig több mint 1 100 gépet telepítettek világszerte. Rugalmasság, megbízhatóság, precízió és kiváló anyagkihasználás jellemzi őket. Markus Piber, a DECKEL MAHO Pfronten ügyvezető igazgatója egy interjú keretében a piac fejlődéséről és a széria sikeréről beszélt.

Három az egyben

Három az egyben (Cikk)

Teljes portfólióval készül a Schiess GmbH az idei hannoveri EMO kiállításra. A légiipar számára kifejlesztett, magas dinamikájú és nagy anyagleválasztási sebességű gépek mellett a standokon helyet kapnak a gyártó XL és XXL gépkategóriái, valamint a retrofit üzletág ajánlatai is. A 25. pavilonban pedig a cég ipar 4.0 koncepciót érintő fejlesztéseit tekinthetjük meg.

2022-ig biztosított a CNC-piac növekedése

2022-ig biztosított a CNC-piac növekedése (Cikk)

Az előrejelzések szerint 2022-ig jelentős ütemben bővül majd a CNC-technológiák európai piaca. A növekedés motorja az új technológiák térhódítása, valamint az európai országok aktív export/import tevékenysége lesz.

Ékszert a nyomtatóból?

Ékszert a nyomtatóból? (Cikk)

A 3D fémnyomtatás technológiája már nem ismeretlen, de arra azért még várnunk kell, hogy a mindennapjainknak is a része legyen. A Sodick és az OR-Laser a kiváló gépeivel ezt az időt szeretné a lehető legrövidebbre szabni.

Repülőt a nyomtatóból?

Repülőt a nyomtatóból? (Cikk)

Két szerződést között az Arconic az Airbus-szal a cég hagyományos repülőgépeihez 3D nyomtatott fém alkatrészek szállítására. Az Arconic magas hőmérsékletű nikkel szuperötvözetekből készült 3D nyomtatott elemeket és titán törzs alkatrészeket szállít két különböző szerződés keretében.

Bővültek a nehézforgácsolási lehetőségek

Bővültek a nehézforgácsolási lehetőségek (Cikk)

A Stama a stuttgarti AMB 2016 nemzetközi fémmegmunkálási szakvásáron egy új, vertikális kétorsós nehézforgácsoló központot mutatott be MC 338 Twin jelzéssel.

Olasz meló

Olasz meló (Cikk)

A magántulajdonban lévő AmiL Srl vállalatcsoport felső vezetőit olyannyira lenyűgözték a Haas CNC-szerszámgépek, hogy azokat jelölték választott szerszámgépmárkaként, amikor beruházásba fogtak a gyors növekedés érdekében.

CHIRON megmunkáló központok az AMB-n (Cikk)

Összesen nyolc nagy teljesítményű CHIRON megmunkáló központ, közöttük két újdonság volt megtekinthető működés közben szeptember 16-20. között a stuttgarti AMB 5. csarnokának C12 standján. Itt került először bemutatásra a bélésrészek, vagy rúdmegmunkálás során fellépő, különösen nagy pontosságot és felületi követelményeket igénylő feladatok számára kifejlesztett új, kompakt egyorsós FZ08 MT. Szintén először volt látható a megnövekedett haladási hossztávokat és jelentősen nagyobb dinamikai tartományt biztosító kétorsós DZ18 W Magnum.

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Média Partnerek