"légiipar" címke cikkei:

A magas hőmérsékletnek is ellenálló alkatrészek gyártási folyamata 3D nyomtatással

A magas hőmérsékletnek is ellenálló alkatrészek gyártási folyamata 3D nyomtatással (Cikk)

A világ legnagyobb fémipari szakkiállítása kiváló helyszínül szolgált ahhoz, hogy a TRUMPF demonstrálja, hogy a 3D nyomtatással milyen nagymértékben javíthatók a magas hőmérsékletnek is ellenálló alkatrészek gyártási folyamatai. Ezen anyagok gyakran nikkelalapú Inconel® ötvözetből állnak, így deformáció nélkül is képesek ellenállni akár az 1 000 Celsius-fokos környezeti hőmérsékletnek.

Van valami a levegőben

Van valami a levegőben (Cikk)

Az összetett geometriájú repülőgép-alkatrészek, például a lapátok, a turbinakerekek és a járókerekek megmunkálásához kivételesen gyors, pontos és rendkívül dinamikus megmunkálóközpontra van szükség. A motorok és turbinák építésében használt különleges alkatrészek gyártási műveletei nem végezhetők el 5 tengelyes megmunkálás nélkül. Az öttengelyes megmunkálási eljárás tehát egyre megkerülhetetlenebb nemcsak a légiiparban, hanem jóformán minden iparágban. Az egyidejűleg 5 tengelyen vezérelt, kivételesen dinamikus marógépek egyszerűen nélkülözhetetlenek a repülőgép-hajtóművek gyártásában. A pontosság, gyorsulásváltozás (Jerk), valamint a gyorsulás mind alapvető tényezők a légiipari alkatrészek költséghatékony legyártásához.

Megnövelt szerszám élettartam nehezen megmunkálható anyagoknál

Megnövelt szerszám élettartam nehezen megmunkálható anyagoknál (Cikk)

A Seco új Jabro®-Solid2 JS750 tömör szármaróinak élettartama 25-40%-kal meghaladja a korábbi technológiájú szerszámokét. A vállalat iparágvezető JS500 sorozatát kiegészítő új JS754 és JS755 szerszámok költséghatékonyan nyújtanak nagy teljesítményt, különösen kihívást jelentő, jellemzően a repülőgépiparban használt anyagok megmunkálásakor, amilyen például az ISO M (korrózióálló acél) és S (hőálló szuperötvözetek és titán).

Németországba költöztette Repülőgépipari Kiválósági Központját az Okuma

Németországba költöztette Repülőgépipari Kiválósági Központját az Okuma (Cikk)

Tavaly novemberben jelentette be az Okuma Europe, hogy a németországi Krefeldben lévő székhelyére költöztette át Repülőgépipari Kiválósági Központját. A november 7-9. között megrendezett Nyílt Napokon több mint 200 látogató tekinthette meg az új központot, ahol a japán gyártó az EMO kiállításon debütáló újdonságait is bemutatta, különös tekintettel a repülőgépgyártásra. Kiemelt figyelmet kapott az Okuma díjnyertes szuper többfunkciós LASER EX szériája, az intelligens gyártást lehetővé tevő Connect Plan és a gyártó legújabb automatizálási technológiái. Az Okuma kizárólagos hazai forgalmazója, a Smartus Zrt. meghívására Magyarországról több partner is részt vett a rendezvényen.

Repülőrajt TNC vezérlővel

Repülőrajt TNC vezérlővel (Cikk)

Az ötlet Vladimir Raikhlin ügyvezető igazgatótól származott: „fejlesszünk egy modern dugattyús motort a repülőgépipar számára”. A RED Aircraft GmbH 2008-tól fejleszti szokatlan motorkoncepcióját nagy fokú elkötelezettséggel és széles körű műszaki kompetenciával. Céljuk nem kevesebb, mint hogy vonzóbbá tegyék a repülés világa számára a modern dugattyús motorokat. Ezen motorok előnyei közé tartoznak az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás, a kisebb károsanyag-kibocsátás és a turbinahajtáshoz képest jóval kedvezőbb árfekvés. Mivel a légi közlekedésben a megbízhatóság kiemelt fontossággal bír, a cég a minőség és a pontosság tekintetében nem vállalhat kompromisszumokat. A RED Aircraft ezért következetesen HEIDENHAIN vezérlőket alkalmaz a gyártásban.

Három az egyben

Három az egyben (Cikk)

Teljes portfólióval készül a Schiess GmbH az idei hannoveri EMO kiállításra. A légiipar számára kifejlesztett, magas dinamikájú és nagy anyagleválasztási sebességű gépek mellett a standokon helyet kapnak a gyártó XL és XXL gépkategóriái, valamint a retrofit üzletág ajánlatai is. A 25. pavilonban pedig a cég ipar 4.0 koncepciót érintő fejlesztéseit tekinthetjük meg.

Horn Technológiai Napok 1. rész

Horn Technológiai Napok 1. rész (Cikk)

Aligha vitatható, hogy alig 40 évvel ezelőtti megalapítása óta a Paul Horn GmbH a nemzetközi forgácsolási szakma csúcsszereplői közé emelkedett. A cég 2009-ben rendezte meg első alkalommal a Technológiai Napokat. Az immár hagyományosnak mondható, sorrendben ötödik Technológia Napokra a TechMonitor is meghívást kapott. Helyszíni beszámolónkat sorozatban közöljük.

Kapjon szárnyra a TNC-vel (Cikk)

A légijármű-gyártásban és a légi közlekedésben rendkívüli a minőség iránti igény. Mindez nem csoda, hiszen az utasbiztonság a legfontosabb tényező, amikor egy repülőgép a felhők fölé emelkedik. A részegységek megfelelősége és pontos illeszkedése alapvető szabály. Amikor a repülőgépet összeszerelik, minden alkatrésznek pontosan kell egymáshoz illeszkednie, mint egy puzzle-nak, és ez egyáltalán nem könnyű feladat. A következő történet egy olyan vállalat eredményeit mutatja be, amelynél a HEIDENHAIN vezérlői segítettek az iparág magas minőségi követelményeinek elérésében úgy, hogy a munkadarabok megmunkálása állandó minőségű, egyben gazdaságos lehessen.

Légiipari alkatrészek Győrből (Cikk)

Innovatív hőkezelési és forgácsolási technológiák kifejlesztésére 387 millió forintos programot hajt végre a győri Borsodi Műhely Fémmegmunkáló Kft. A kutatási-fejlesztési projekthez 140 millió forint támogatást nyertek el a Gazdasági Operatív Programból – jelentette be Horváth Szabolcs stratégiai vezető.

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Média Partnerek