"autóipari beszállító" címke cikkei:

Fúró minden anyaghoz

Fúró minden anyaghoz (Cikk)

Azt mondják, hogy az élet egy maraton, nem sprint. Az autógyártók számára a tartósabb szerszámmegoldások nélkülözhetetlenek a jövedelmezőbb gyártáshoz, ám a gyártók gyakran nem látnak okot meglévő szerszám-összeállításuk leváltására. James Thorpe, a Sandvik Coromant, a fémforgácsolási szerszámok globális vezetőjének globális termékmenedzsere most elmagyarázza, hogy miért nem szabad alábecsülni a tartósabb szerszámok – mint például a CoroDrill termékcsalád legújabb tagja – előnyeit, különösen az alkatrészenkénti költségek csökkentése és az összteljesítmény növelése tekintetében.

Olyan, mint autót választani: ha bevált, kitartunk mellette

Olyan, mint autót választani: ha bevált, kitartunk mellette (Cikk)

Az ügyfelet nem elég egyszer megnyerni – vallja a FANUC Hungary Kft. csapata és ezzel a szellemiséggel közelítenek meg minden új és régi partnert. A sikerre pedig nem is kell jobb bizonyíték, mint az, hogy a japán gyártó gépei az új beruházásokban, a géppark bővítések esetén, illetve a felújítások során is az első választások között szerepelnek. Így volt ez a PLASTIC-FORM Kft.-nél is, ahol a pozitív tapasztalatok és a FANUC szerszámgépek teljesítménye döntő érvek voltak a géppark megújítása során. A vállalat tulajdonos-ügyvezetőjével, Burai Zsolttal beszélgettünk.

Árverésre kínált használt targoncák

Árverésre kínált használt targoncák (Cikk)

Online aukció indul egy ismert autóipari beszállító átszervezése miatt!

„Minden egyes munkánk egyedi – az alapoktól építjük fel a rendszereket”

„Minden egyes munkánk egyedi – az alapoktól építjük fel a rendszereket” (Cikk)

A mobilitási iparág vezető szerepéért a gépjárműgyártók egyre kiélezettebb versenyt folytatnak. Mind többször olyan high-tech vállalatokkal is szembekerülnek, akik az iparágon kívülről érkezve új szemléletet és technológiákat honosítanak meg.

Nem beruházás, hanem befektetés

Nem beruházás, hanem befektetés (Cikk)

A Sodick Europe tavaly ősszel átköltözött az új európai központjukba, Warwickba. Az új 3 000 m2-es létesítménynek köszönhetően az ügyfelek és az európai képviseletek kiszolgálása még gyorsabb és zökkenőmentesebb lesz.

Költségkímélő megoldás a tiszta réz 3D nyomtatására

Költségkímélő megoldás a tiszta réz 3D nyomtatására (Cikk)

A Markforged Metal X költség- és időhatékonyságot eredményez a réz megmunkálásában, mivel megkönnyíti az összetett, nagy elektromos- és hővezető képességű alkatrészek kiszámítható gyártását.

Fejlesztésekkel reagált a piaci nehézségekre a Studer

Fejlesztésekkel reagált a piaci nehézségekre a Studer (Cikk)

A 2018-as rekordév után tavaly ismét sikeres évet zárt a Fritz Studer AG. A palástköszörűgépek svájci gyártója történelmének harmadik legjobb évében a nehéz piaci körülmények ellenére is tudta növelni piaci részesedését. Ehhez nagymértékben hozzájárult az új ügyfelek magas – közel 40%-os – aránya.

Minden idők legjobb eredményét nehéz lesz túlszárnyalni

Minden idők legjobb eredményét nehéz lesz túlszárnyalni (Cikk)

Két gazdasági szempontból rendkívül sikeres évet követően a 2019-es évre a világméretű bizonytalanság nyomta rá a bélyegét. Számos okból mégis bizakodásra ad okot a cső-, kábel- és huzalipar – bár a 2018-as konjunktúra-mutatókat már nem lehet megismételni.

Lean szerszámkoncepció az E-mobilitás szolgálatában

Lean szerszámkoncepció az E-mobilitás szolgálatában (Cikk)

Manapság divatos téma az E-mobilitás, ami azt foglalja magában, hogy csupán elektromos energia felhasználásával közlekedjünk. Ez a jövő, és a Bihler olyan gyártási megoldásokat kínál, amelyek alkalmazkodnak ehhez a trendhez. Példa a villanymotorházak gyártása.

Indulhat a menet?

Indulhat a menet? (Cikk)

Mint a mesében: van is behajtófül a menetbetéten, meg nincs is. Tízéves fejlesztési munka eredménye érett be az elmúlt hetekben, amikor a nagyközönség előtt is bemutatkozott a HELICOIL® Smart menetbetét. Az új generációs HELICOIL® olyan esetekben nyújt ideális megoldást, amikor a behajtófül letörése vagy a rendszerben maradó fül problémákat jelenthet a gyártásban.

Beszélhetünk feldolgozóipari válságról? (Cikk)

A nemzetközi szerszámgépipar a nyolcadik éve tartó szárnyalás után 2018 negyedik negyedévében határozott lejtmenetbe kezdett. Ez senkinek sem okozott meglepetést, az okokat már széles körben azonosították és megvitatták. De mennyire lesz tartós a dekonjunktúra és milyen hatással lesz a hazai beszállítókra?

Beszélhetünk feldolgozóipari válságról? (Cikk)

A nemzetközi szerszámgépipar a nyolcadik éve tartó szárnyalás után 2018 negyedik negyedévében határozott lejtmenetbe kezdett. Ez senkinek sem okozott meglepetést, az okokat már széles körben azonosították és megvitatták. De mennyire lesz tartós a dekonjunktúra és milyen hatással lesz a hazai beszállítókra?

Beszélhetünk feldolgozóipari válságról? (Cikk)

A nemzetközi szerszámgépipar a nyolcadik éve tartó szárnyalás után 2018 negyedik negyedévében határozott lejtmenetbe kezdett. Ez senkinek sem okozott meglepetést, az okokat már széles körben azonosították és megvitatták. De mennyire lesz tartós a dekonjunktúra és milyen hatással lesz a hazai beszállítókra?

Beszélhetünk feldolgozóipari válságról?

Beszélhetünk feldolgozóipari válságról? (Cikk)

A nemzetközi szerszámgépipar a nyolcadik éve tartó szárnyalás után 2018 negyedik negyedévében határozott lejtmenetbe kezdett. Ez senkinek sem okozott meglepetést, az okokat már széles körben azonosították és megvitatták. De mennyire lesz tartós a dekonjunktúra és milyen hatással lesz a hazai beszállítókra?

Újabb kvantumugrás a HELICOIL® menettechnológiában

Újabb kvantumugrás a HELICOIL® menettechnológiában (Cikk)

Menetbetét behajtófüllel, melyet nem kell letörni. A Böllhoff évtizedes fejlesztési stratégiájának újabb eredményét mutatta be az elmúlt hetekben a nagyközönségnek: a HELICOIL® Smart megérkezett, hogy megoldást nyújtson olyan esetekben, ahol a behajtófül letörése, illetve az esetlegesen a rendszerben maradó fül problémákat jelenthet.

Maradtak még ütőkártyák a bizonytalan időkben?

Maradtak még ütőkártyák a bizonytalan időkben? (Cikk)

2019. szeptember 16-21. között 150 országból mintegy 117 000 gyártástechnológiai szakember látogatott el a világ vezető fémmegmunkálási szakkiállítására. A csarnokokat alapvetően pozitív hangulat uralta és sok kiállító cég kellemesen csalódott a standok a vártnál nagyobb forgalmában.

Technológiák kombinációja a modern sebességváltó-komponensek megmunkálásához

Technológiák kombinációja a modern sebességváltó-komponensek megmunkálásához (Cikk)

Amit ezen a ponton nem szabad elfelejteni, az az, hogy egyrészről a villamosítás az elektromobilitás minden formáját magában foglalja, tehát a hibrid, üzemanyagcellás és a tisztán elektromos járműveket is, másrészről pedig, hogy a piacok nagyon heterogének. Abból lehet kiindulni, hogy ezen termelés kb. 50%-a Kínára esik majd, a másik 50%-a pedig a világ többi részére. A heterogén piacok azt jelentik, hogy sok gyártó, még több modell és egyszerre sok hajtáskoncepció van jelen. Ugyanakkor a járművek ¾-e továbbra is klasszikus belső égésűként fogja majd elhagyni a futószalagot. Ha a gyártástervezők és a beszállító üzemek helyzetébe képzeljük magunkat, akkor rájövünk, hogy a jó tanács itt aranyat ér: Hogyan lehet ezzel a bőséges termékválasztékkal és a növekvő gyártási számokkal szembeszállni?

Az SKF bemutatta az elektromos járművekhez kifejlesztett korszerű csapágy-technológiáját

Az SKF bemutatta az elektromos járművekhez kifejlesztett korszerű csapágy-technológiáját (Cikk)

A 2019. május 19. és 22. között megrendezésre került 32. Nemzetközi Elektromos jármű Szimpóziumon (EVS 32) mutatta be az SKF az elektromos hajtásláncok hatékonyságnövelése érdekében végzett legújabb fejlesztéseit.

Véget ért az EMAG Technológiai Fóruma

Véget ért az EMAG Technológiai Fóruma (Cikk)

Az "elektromobilitás", az "autonóm vezetés" és a "big data" a globális automobil ipar alapvető átalakulását összefoglaló kulcsszavak. Ez a folyamat a gyártás messzeható változásával jár, ami a mindezek mögött álló gépgyártás számára nagy kihívást jelent. Ennek megfelelően a "digitális és elektromos forradalom" került az EMAG idén májusban megrendezésre került Technológiai Fórumának középpontjába. "Mit tegyenek a gyártó vállalatok aktuálisan ahhoz, hogy megfelelően fel legyenek készülve a változásra?" - ez volt a kétnapos salachi rendezvény egyik központi kérdése. Személyre szóló választ minderre pedig egy rendkívül gazdag programválaszték adott, beleértve számos eszmecserét a tudomány, a gazdaság és a gépgyártás területéről érkező szakértőkkel.

A jövő okos autógyártási megoldásai

A jövő okos autógyártási megoldásai (Cikk)

Digitalizáció és elektromobilitás – ezek közül a megatrendek közül már egy is elég lenne ahhoz, hogy a termelőiparban és a gépgyártásban jelentős változásokat okozzon. De mit is jelent az pontosan, ha mindkettő párhuzamosan jelentkezik, és hogyan készüljenek fel a gyakorlatban a cégek a nagy változásra? Ezek a kérdések állnak az EMAG 2019. május 15-én és 16-án Salachban megrendezésre kerülő Technológiai Fórumának középpontjában. A rendezvény merész kísérletet tesz arra, hogy átfogóan tekintsen a jövőbe és egyúttal konkrét válaszokat is adjon. A fejlesztési eredmények bemutatása során tehát kiemelt szerepet kap a tudomány és a gyakorlat kapcsolata. A neves szakértők előadásaiban szó lesz többek között a „jövő mobilitása”, valamint a „big data” témakörökről a gyártási folyamat kontextusában. Ezenkívül az EMAG szakemberei különböző üléseken és egy ún. témavilág keretébe foglalva mutatják be az elektromobilitás új gyártási megoldásait.

AVISTUD néven folytatja a NELSON AUTOMOTIVE

AVISTUD néven folytatja a NELSON AUTOMOTIVE (Cikk)

Az autóipari csaphegesztő rendszerek terén globális állovasnak számító Nelson Automotive bejelentette, hogy az ügyfelek, a részvényesek és a partnercégek érdekeinek megfelelően teljes márkaváltást hajt végre.

Ahol a fém formát ölt

Ahol a fém formát ölt (Cikk)

A svájci PBT 1991 óta fejleszt és gyárt a legmagasabb minőségi és műszaki követelményeknek is megfelelő profilhajlító gépeket, a fémmegmunkálással 1966 óta foglalkozó Indumasch pedig 1992-ben vette fel a profilhajlítást is a tevékenységi körébe. A Magyarországon azonos képviseletet választó cégek a lemezmegmunkálás legnagyobb nemzetközi seregszemléjére is közös megjelenést szerveztek.

Alapelvvé váló minőség

Alapelvvé váló minőség (Cikk)

Az autóiparban felgyorsult a modellváltás, ami komoly kihívás elé állítja a beszállítókat, állandó készenlétet és nagyon rugalmas reagálást feltételez tőlük. A Nemzetközi Gépjármű Különbizottság (IATF) által kifejlesztett – az ISO 9001-re épülő – minőségirányítási rendszer egyetlen rendszerben foglalja össze a késztermékgyártókra és azok beszállítói hálózatára vonatkozó minőségi követelményeket. Az IATF 16949:2016 gépjárműipari minőségirányítási rendszer bevezetésének tapasztalatairól Piheni Zsolt, az Indupro Kft. ügyvezetője beszélt a TechMonitornak.

Robotizált csaphegesztés a Mercedes-Benz C és S osztályú járműveinek gyártásában (Cikk)

Az autóipari csaphegesztő gépek gyártásban éllovas Nelson Automotive jelentős szerződést kötött a Daimler AG-vel, aminek eredményeképpen a berendezések kulcsfontosságú szerepet játszanak majd a Mercedes-Benz C és S osztályú járműveinek gyártásában.

Sorvezető a prémium alufelnik gyártásához

Sorvezető a prémium alufelnik gyártásához (Cikk)

Közismert, hogy az alufelnik nagyobb vezetési élményt nyújtanak a jobb járműdinamika és kezelési tulajdonságok révén. Stílusos küllemüknek köszönhetően még a parkoló autón is megakad a járókelők szeme. Az alufelnik legyártására azonban eltérő módszerek léteznek, amelyek csúcsát a kovácsolt alumínium- és a magnéziumfelnik jelentik, amilyeneket például az APP TECH is gyárt a prémium autómárkák, valamint a motorsport és tuningszektorok számára. A kovácsolt anyag csekély súlya és a nagy merevség egyaránt hozzájárul a nagyobb sebesség eléréséhez. Külcsínük elérésében pedig a marási folyamat játszik döntő szerepet. Az APP TECH marási technológiája nem kis mértékben a TCN 640 vezérlőn és az olasz TNC Clubon alapul.

Csavaros megoldások 2. rész

Csavaros megoldások 2. rész (Cikk)

Az iparban nagy hangsúlyt fektetnek a különböző bevonatokra (mind a megmunkáló szerszámok, mind a késztermékek és a kötőelemek területén), amelyekkel a termékek élettartamát, ellenálló képességét a különböző környezeti behatások ellen radikálisan megnövelhetik. A kötőelemeknél alkalmazott legmodernebb bevonatolási eljárásokról Pócza Zsolt, az UNIRIV Kft. ügyvezető igazgatója beszélt a TechMonitor olvasóinak.

Csavaros megoldások 1. rész

Csavaros megoldások 1. rész (Cikk)

Az iparban nagy hangsúlyt fektetnek a különböző bevonatokra (mind a megmunkáló szerszámok, mind a késztermékek és a kötőelemek területén), amelyekkel a termékek élettartamát, ellenálló képességét a különböző környezeti behatások ellen radikálisan megnövelhetik. A kötőelemeknél alkalmazott legmodernebb bevonatolási eljárásokról Pócza Zsolt, az UNIRIV Kft. ügyvezető igazgatója beszélt a TechMonitor olvasóinak.

Készen állunk az autóipar kihívásaira

Készen állunk az autóipar kihívásaira (Cikk)

Az autóipari ellátási lánc nagy követelményeket támaszt a beszállítókkal szemben. Ebben a cikkben áttekintjük a beszállítók számára jelentkező megmunkálási feladatokat, és megoldásokat kínálunk ezek elvégzésére.

Az egész világon egyedülálló ORDERFOX.com gépbörze

Az egész világon egyedülálló ORDERFOX.com gépbörze (Cikk)

Az ORDERFOX.com gépbörze megjelenésével egy további platform-feature lett online elérhető. Stratégiai, globális partnerkapcsolataink gépgyártókkal és használtgép-portálokkal gondoskodnak folyamatosan az aktuális ajánlatokról.

Az Ultimaker 3D nyomtatói a Continental gyáraiban is bizonyítanak

Az Ultimaker 3D nyomtatói a Continental gyáraiban is bizonyítanak (Cikk)

A világ egyik vezető autóipari beszállítója, a Continental 240 000 alkalmazottat foglalkoztat 61 országban, Magyarországon hat gyárral és egy gumiabroncs kereskedelmi képviselettel és logisztikai központtal van jelen és a bérelt munkaerővel együtt mintegy nyolcezer munkavállalót foglalkoztat. Összeadva már számos 3D nyomtatóval szereztek közvetlen tapasztalatot, a cégcsoporton belül kialakult szakértői kör azonban a kétfejes, asztali Ultimaker 3 printereket választotta az elvárásaiknak leginkább megfelelő, ajánlott 3D nyomtatóknak. Endrődi Balázs ipar 4.0 mérnök mesélt nekünk az additív gyártás jellemző felhasználási területeiről a budapesti telephelyen.

Az új SKF kerékagy-tömítés rendkívüli teljesítményt biztosít

Az új SKF kerékagy-tömítés rendkívüli teljesítményt biztosít (Cikk)

A tehergépjárművekhez és pótkocsikhoz kifejlesztett új SKF Scotseal X-Treme kerekagy-tömítés kimagasló megbízhatóságot és magas hőmérsékleten is kiváló teljesítményt nyújt, valamint a piacon egyedülállóan a tehergépjárművek esetében 5 éves/500 000 mérföldes, a pótkocsiknál pedig 7 éves garanciával rendelkezik.

A szabványos és a testreszabott kombinációja

A szabványos és a testreszabott kombinációja (Cikk)

A Schiess GmbH az elmúlt években alakította ki az XL gépekből álló portfólióját. Az XXL gépektől, pl. a VertiMaster VMG-től eltérően e gépeknél visszatértünk a moduláris felépítés elvéhez.

Érintésmentes, precíz fúrás

Érintésmentes, precíz fúrás (Cikk)

A lézeres fúrás alapelvéből az elmúlt években több fúrási eljárás is kifejlődött, aminek köszönhetően a korábban nagyon nehezen kezelhető szuperötvözetek és miniatűr munkadarabok is megmunkálhatók lettek. Az eljárással tűszúrásszerű lyukak is létrehozhatók akár kerámiában, kevlárban vagy szénkompozitokban.

Szép új nanovilág

Szép új nanovilág (Cikk)

Sok tényezőt vesznek figyelembe olvasóink új szerszámgép vásárlása előtt, de a pontosság mindig a kiemelt kritériumok között szerepel. Az üzembe helyezéskor mért néhány mikronos pontosság már alapvető elvárásnak számít, még akkor is, ha sok alkalmazás esetében ennek ma még nincs döntő jelentősége. A szerszámgépekkel elérhető pontosság azonban már túllépett a mikronokon és a nanométeres tartományba tart – egy eddig ismeretlen világba, amit mind ez idáig csak a biotechnológia eredményeiből ismerhettünk.

Ugrásra készek a mátrai Pumák

Ugrásra készek a mátrai Pumák (Cikk)

Mátraderecskére jórészt az országban egyedülálló, természetes, szén-dioxidos szárazfürdő-kezelés (mofetta) miatt látogatnak el az emberek, a TechMonitor viszont Magyarország egyik jelentős Doosan-gépparkját a mátrai községben találta meg. A gépvásárlást sokszor hosszú mérlegelés előzi meg, amit Kovács László, a Micro-Metál Kft. ügyvezető igazgatója esetében is csak a sokéves tapasztalat rövidített le.

A Szilícium-völgy magyar titka

A Szilícium-völgy magyar titka (Cikk)

Az innováció minden vállalat számára kihívást jelent. Egy forradalmian új termék vagy fejlesztés szinte megfoghatatlan azoknak, akik egyedül vágnak neki.

Egyedi megoldások nagy sorozatú gyártáshoz

Egyedi megoldások nagy sorozatú gyártáshoz (Cikk)

A DMG MORI évek óta növekvő ágazata, az autógyártás jelentős szerkezeti változáson megy át. Az egyre többféle modell és típusváltozat, ugyanakkor az egyre rövidebb termékélettartamok, a széleskörű modularizálás és blokk-szemléletű gyártás, az új technológiák alkalmazási kényszere, valamint a rendkívüli költségnyomás, és a fejlődő országok egyre növekvő termelése összességében erős, újító szellemű és rugalmas beszállítókat követel meg, akik ilyen körülmények között is talpon tudnak maradni. A szerszámgépek és teljes gyártórendszerek globális gyártójaként a DMG MORI megfelel ezeknek a kihívásoknak széleskörű értékesítő és szervizhálózatával, valamint a beszállító üzemek rugalmas csoportjával az összes kulcsfontosságú értékesítési piacon. Ennek köszönhetően az autógyárak és beszállító iparáguk nélkülözhetetlen partnere maradt.

Melegen hengerelt acélújdonság alvázak gyártásához

Melegen hengerelt acélújdonság alvázak gyártásához (Cikk)

Az elkövetkező hónapokban két új, melegen hengerelt, nagy szilárdságú acélterméket mutat be az SSAB. A Docol HR800HE és Docol HR1000HE acélfajták az autógyárak által – például az alsó lengőkarokra szabott – alakíthatóságra vonatkozó legszigorúbb követelményeknek is megfelelnek.

Egyedi megoldások, fejlett alkalmazások

Egyedi megoldások, fejlett alkalmazások (Cikk)

A DMG MORI évek óta növekvő ágazata, az autógyártás jelentős szerkezeti változáson megy át. Az egyre többféle modell, ugyanakkor egyre rövidebb termékélettartamok, a széles körű modularizálás és a rendkívüli költségnyomás, valamint a fejlődő országok egyre növekvő termelése összességében erős, újító szellemű és rugalmas beszállítókat követel meg, akik ilyen körülmények között is talpon tudnak maradni.

Egyértelmű előnyök

Egyértelmű előnyök (Cikk)

Az olasz Chiaro Macchine Speciali mérnöki vállalat speciális rendszereket tervez, amelyeket világszerte használnak az autógyárakban. 2015-ben a vállalat egy új Haas VM-6 függőleges megmunkálóközpontot kapott, amelynek használatával a Chiaro mérnökei csökkenteni tudták a megmunkálás beállításának időtartamát, és sokféle, különböző méretű alkatrészt képesek könnyebben megmunkálni.

A forgattyútengelyek microfinish-megmunkálásánál kínálkozó új lehetőségek

A forgattyútengelyek microfinish-megmunkálásánál kínálkozó új lehetőségek (Cikk)

A gépjárműgyártók számára nem jelentenek újdonságot a forgattyútengelyek legfinomabb megmunkálásánál fellépő problémák. Az átmeneti sugarat nem lehet a csapágyhelyekkel azonos felületi érdességgel megmunkálni, a csapágyhelyeken lévő felületi vonalat nem lehet mindig betartani, a kerékagycsapágyak kerekségének javítása különbözik a középcsapágyakétól, és a kis tűmértékű forgattyús tengelyek eldeformálódnak a megmunkáló erők és a munkadarab oszcillációja miatt. Ezért gyakorlati tapasztalatok alapján innovatív megoldásokat fejlesztettek ki, amelyek a megmunkálási folyamatokat egyszerűbbé és biztonságosabbá teszik.

Szakértelem a járműjavításban és karbantartásban

Szakértelem a járműjavításban és karbantartásban (Cikk)

A Henkel Loctite és Teroson márkái piacvezetők a járműjavítási és karbantartási segédanyagok területén. A járműjavító ipar szakemberei számos értékes tippet találnak az új www.jarmuragasztas.hu weboldalon a javítási és ragasztási feladatokról.

Korszerű autóipari szerszámmegoldások az ISCAR-tól

Korszerű autóipari szerszámmegoldások az ISCAR-tól (Cikk)

Az olyan, folyamatosan változó tényezők, mint az olajárak, az egyre szigorodó környezetvédelmi előírások és az egyre hatékonyabb technológiák kialakulása biztosítják a globális gépjárműpiac folyamatos változását. Ezek a tényezők tovább fokozzák az autógyártók és OEM-ek (eredetifelszerelés-gyártók) közötti piaci versenyt, és diktálják a jelenlegi autóipari trendeket. Cikkünk az egyik ilyen trendre fókuszál.

Slick gumitól a tökéletes futófelületig

Slick gumitól a tökéletes futófelületig (Cikk)

Mindeddig bevett szokásnak számított a gumiabroncs-prototípusok futófelületének teljes egészében kézzel történő kifaragása. A hannoveri gumióriás azonban szakított a gyakorlattal: a Continental üzemében a nehéz feladatot precíz Stäubli robotok vállalták át. A robotok által forró késekkel végzett munka nagyon pontos, gyors és reprodukálható – egy high-tech megoldás, valódi know-how-val fűszerezve.

Z 2017 - A beszállítók jó esélye

Z 2017 - A beszállítók jó esélye (Cikk)

A Zuliefermesse idestova 17. esztendeje Közép-Európa egyik legfontosabb nemzetközi szakmai találkozója, ahol kétévente a beszállító ipar és szerszámgépgyártás beszállítói és rendszergazdái, a végtermék-gyártók és konkrét beszállító partnert keresők találkoznak.

A Te géped

A Te géped (Cikk)

A gépgyártás mindig a fejlett országok húzóágazatai közé tartozott azon egyszerű oknál fogva, hogy viszonylag kevés alapanyagból nagy termelési értéket képes előállítani. Más szavakkal: magas a hozzáadott értéke, amit Magyarországon csak kevés más ágazat mondhat el magáról. A rendszerváltás utáni bő évtizedben a hazai gépgyártás is a padlóra került, mára azonban szinte a reneszánszát éli az iparág gyorsan növekvő régi motorosokkal és reményteljes új belépőkkel. A Thonauer Kft. egyedi gépgyártásáról Kokavecz László üzletágvezető beszélt a TechMonitornak.

Amikor a drót életeket ment

Amikor a drót életeket ment (Cikk)

Sikerágazattá vált Magyarországon az egyedi gépgyártás, gombamód szaporodnak a célgépépítéssel foglalkozó cégek, a már meglévők pedig erőteljes növekedési fázisban vannak. Az egyedi gépgyártás sajátosságairól Trümper Gerald, a tapolcai Rhodius Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója, Fülöp Ádám gépészmérnök, Ángyán Zoltán gyártómérnök és Dobos Máté, a Vesz-Mont Kft. értékesítési menedzsere beszélt a TechMonitornak.

Olasz meló

Olasz meló (Cikk)

A magántulajdonban lévő AmiL Srl vállalatcsoport felső vezetőit olyannyira lenyűgözték a Haas CNC-szerszámgépek, hogy azokat jelölték választott szerszámgépmárkaként, amikor beruházásba fogtak a gyors növekedés érdekében.

Univerzális megoldás a rugalmas tengelymegmunkáláshoz

Univerzális megoldás a rugalmas tengelymegmunkáláshoz (Cikk)

A Verband der Automobilindustrie (VDA - Autógyártók egyesülete) „FAST 2025” című tanulmánya szerint a beszállítók térnyerése figyelhető meg a gépjárműiparban. Egyidejűleg a rövidebb termékciklusok és a modellek bővülő választéka is változásokat idéz elő a személygépjárművek piacán. De mit jelentenek ezek a változások a beszállítók és bérgyártók termelése szempontjából?

9,5 százalékkal nőtt az ipari termelés novemberben (Cikk)

Az ipari termelés volumene tavaly novemberben 9,5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, a munkanaphatástól megtisztított adat szerint 7,0 százalékos volt a növekedés - erősítette meg a részletes adatok alapján szerdán kiadott második becslésében a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Robotpiac Közép-Kelet-Európában 2. rész

Robotpiac Közép-Kelet-Európában 2. rész (Cikk)

A tavaly telepített 45 559 új ipari robot 5 százalékkal haladta meg a 2013-as értéket, és egyben történelmi rekordot jelentett. A növekedés különösen Közép-Kelet-Európában volt kiugró mértékű, ahol 2010 óta évről évre jelentősen növekszik az ipari robotok száma. A robotsűrűség szempontjából a régió legfejlettebb országa Csehország, amely a roboteladások rangsorában globálisan is a 15. helyre verekedte magát.

Alkatrészek a világ leggyorsabb autóihoz

Alkatrészek a világ leggyorsabb autóihoz (Cikk)

A motorsportot és a nagy teljesítményű autók szektorát a jól ismert, nagynevű szervezetek uralják, amelyek némelyike egyidős magával az autóval. Ebben az iparágban természetes a nagy zaj, mégis van néhány vállalat, amely abból él, hogy nagyon csendben marad – mint például az olasz keréktárcsagyártó, egyben a Haas hűséges ügyfele, a 2Elle.

A Haas és a sebesség szerelmese

A Haas és a sebesség szerelmese (Cikk)

A CNC-Bearbeitung Jürgen Buss GmbH tulajdonosa az amerikai dolgok szerelmese: imádja például a klasszikus autókat, az autósportot és a Haas gépeit. 1992-ben alapított cégével jelentős eredményeket ért el, amit saját bevallása szerint jelentős részben annak köszönhet, hogy Haas CNC-gépekbe fektetett be.

Világos üzenetek

Világos üzenetek (Cikk)

Az üzemi állapotok és intézkedések egyértelmű és jól látható továbbítása terén a jelzőfények kiemelt szerepet töltenek be a legtöbb berendezés és rendszer esetében. Az autóipari beszállító, Brose első alkalommal használja a Balluf új, integrált IO-Link interfésszel ellátott "Smart Light" LED-es jelzőfényét.

Ingyenes belépő az AUTOMOTIVE HUNGARY kiállításra!

Ingyenes belépő az AUTOMOTIVE HUNGARY kiállításra! (Cikk)

A TechMonitor olvasói idén is ingyenesen tekinthetik meg az AUTOMOTIVE HUNGARY széleskörű kiállítói kínálatát.

Átadták a Gealan székesfehérvári műanyagipari gyártócsarnokát (Cikk)

Átadták pénteken a németországi székhelyű Gealan Formteile GmbH székesfehérvári műanyagipari gyártócsarnokát, a Sóstói Ipari Parkban található üzembe mintegy kétmillió eurót (hatszázmillió forint) fektettek be.

12 milliárd forint összértékű német autóipari beruházás Debrecenben (Cikk)

Tizenkétmilliárd forint összértékű beruházást hajt végre Debrecenben a Schaeffler csoporthoz tartozó, gördülő csapágyakat gyártó FAG vállalat, a német autóipari cég újabb befektetése 72 új munkahelyet teremt – jelentette be a külgazdasági és külügyminiszter pénteken Budapesten.

Új munkahelyeket teremtett a Rosenberger jászárokszállási gyárában (Cikk)

Mintegy 2,7 milliárd forintból fejlesztette gyártókapacitását és technológiáját, teremtett több mint félszáz új munkahelyet a német tulajdonú Rosenberger Magyarország Kft. jászárokszállási gyárában – jelentette be a helyszínen a projekt szerdai zárórendezvényén az európai uniós források felhasználásáért felelős államtitkár.

Rába ülésalkatrészek kerülnek az új Suzuki Vitarába (Cikk)

Gyarapítja a Suzuki számára szállított termékeinek körét a Rába Járműipari Kft., miután mintegy 2 milliárd forint értékű üzleti megállapodást kötött erről a Suzukival - tájékoztatta a győri székhelyű vállalat csütörtökön az MTI-t.

Robot költözött Tiszaújvárosba

Robot költözött Tiszaújvárosba (Cikk)

A korábban is a legmodernebb technológiákat és gépállományt alkalmazó Tisza Automotive 2014-ben tovább növelte gépparkját. Egy új technológia bevezetéséhez ugyanis a dán ipari robotkarokat gyártó cég, az Universal Robots termékével, egy UR10-es robotkarral bővültek.

Két és félmilliárdos autóipari beruházás Győrben (Cikk)

Két és fél milliárd forintos beruházással új üzemcsarnokot épített és szerelt fel Győrben a járműipari beszállító Qualitative Production Zrt.; a cég hosszabb távon első körös beszállítóvá kíván válni a szektorban.

Minden területen fejleszt a Fastron Hungaria Kft. (Cikk)

Tizenöt-húsz százalékkal bővíti termelőkapacitását a tolnai székhelyű Fastron Hungaria Kft. egy most zárult, több mint 550 millió forintos technológiai fejlesztésnek köszönhetően - közölte a társaság.

110 új munkahely a családi vállalkozásnál (Cikk)

Erős, vállalkozni tudó családok és családi hagyományok nélkül aligha lesz erős hazánk - mondta Orbán Viktor miniszterelnök hétfőn a Fejér megyei Kőszárhegyen, ahol ünnepélyesen átadta Simon István egyéni vállalkozó telephely-fejlesztési beruházását.

Idén sem áll meg a bővítés a Boschnál

Idén sem áll meg a bővítés a Boschnál (Cikk)

Létszámbővítést tervez az idén két miskolci gyárában, Hatvanban és Budapesten is a Bosch cégcsoport, amely több állásbörzén is várja az érdeklődőket a következő hónapokban.

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Média Partnerek