"autógyár" címke cikkei:

Nem beruházás, hanem befektetés

Nem beruházás, hanem befektetés (Cikk)

A Sodick Europe tavaly ősszel átköltözött az új európai központjukba, Warwickba. Az új 3 000 m2-es létesítménynek köszönhetően az ügyfelek és az európai képviseletek kiszolgálása még gyorsabb és zökkenőmentesebb lesz.

Költségkímélő megoldás a tiszta réz 3D nyomtatására

Költségkímélő megoldás a tiszta réz 3D nyomtatására (Cikk)

A Markforged Metal X költség- és időhatékonyságot eredményez a réz megmunkálásában, mivel megkönnyíti az összetett, nagy elektromos- és hővezető képességű alkatrészek kiszámítható gyártását.

Minden idők legjobb eredményét nehéz lesz túlszárnyalni

Minden idők legjobb eredményét nehéz lesz túlszárnyalni (Cikk)

Két gazdasági szempontból rendkívül sikeres évet követően a 2019-es évre a világméretű bizonytalanság nyomta rá a bélyegét. Számos okból mégis bizakodásra ad okot a cső-, kábel- és huzalipar – bár a 2018-as konjunktúra-mutatókat már nem lehet megismételni.

Lean szerszámkoncepció az E-mobilitás szolgálatában

Lean szerszámkoncepció az E-mobilitás szolgálatában (Cikk)

Manapság divatos téma az E-mobilitás, ami azt foglalja magában, hogy csupán elektromos energia felhasználásával közlekedjünk. Ez a jövő, és a Bihler olyan gyártási megoldásokat kínál, amelyek alkalmazkodnak ehhez a trendhez. Példa a villanymotorházak gyártása.

Indulhat a menet?

Indulhat a menet? (Cikk)

Mint a mesében: van is behajtófül a menetbetéten, meg nincs is. Tízéves fejlesztési munka eredménye érett be az elmúlt hetekben, amikor a nagyközönség előtt is bemutatkozott a HELICOIL® Smart menetbetét. Az új generációs HELICOIL® olyan esetekben nyújt ideális megoldást, amikor a behajtófül letörése vagy a rendszerben maradó fül problémákat jelenthet a gyártásban.

Beszélhetünk feldolgozóipari válságról? (Cikk)

A nemzetközi szerszámgépipar a nyolcadik éve tartó szárnyalás után 2018 negyedik negyedévében határozott lejtmenetbe kezdett. Ez senkinek sem okozott meglepetést, az okokat már széles körben azonosították és megvitatták. De mennyire lesz tartós a dekonjunktúra és milyen hatással lesz a hazai beszállítókra?

Beszélhetünk feldolgozóipari válságról? (Cikk)

A nemzetközi szerszámgépipar a nyolcadik éve tartó szárnyalás után 2018 negyedik negyedévében határozott lejtmenetbe kezdett. Ez senkinek sem okozott meglepetést, az okokat már széles körben azonosították és megvitatták. De mennyire lesz tartós a dekonjunktúra és milyen hatással lesz a hazai beszállítókra?

Beszélhetünk feldolgozóipari válságról? (Cikk)

A nemzetközi szerszámgépipar a nyolcadik éve tartó szárnyalás után 2018 negyedik negyedévében határozott lejtmenetbe kezdett. Ez senkinek sem okozott meglepetést, az okokat már széles körben azonosították és megvitatták. De mennyire lesz tartós a dekonjunktúra és milyen hatással lesz a hazai beszállítókra?

Beszélhetünk feldolgozóipari válságról?

Beszélhetünk feldolgozóipari válságról? (Cikk)

A nemzetközi szerszámgépipar a nyolcadik éve tartó szárnyalás után 2018 negyedik negyedévében határozott lejtmenetbe kezdett. Ez senkinek sem okozott meglepetést, az okokat már széles körben azonosították és megvitatták. De mennyire lesz tartós a dekonjunktúra és milyen hatással lesz a hazai beszállítókra?

Újabb kvantumugrás a HELICOIL® menettechnológiában

Újabb kvantumugrás a HELICOIL® menettechnológiában (Cikk)

Menetbetét behajtófüllel, melyet nem kell letörni. A Böllhoff évtizedes fejlesztési stratégiájának újabb eredményét mutatta be az elmúlt hetekben a nagyközönségnek: a HELICOIL® Smart megérkezett, hogy megoldást nyújtson olyan esetekben, ahol a behajtófül letörése, illetve az esetlegesen a rendszerben maradó fül problémákat jelenthet.

Korrózióvédelem és tömítettség - ecsetvonásról ecsetvonásra (Videó)

A karosszéria ragasztó -és tömítőanyagainak felvitele a németországi Daimlernél korábban manuális folyamat volt, amelyet három műszakos üzemben végeztek. Mostantól a KUKA érzékeny automatizálási megoldásának köszönhetően két robot gondoskodik a fontos korrózióvédelemről és a Mercedes-Benz karosszériák tömítettségéről. Különlegessége az érzékeny KUKA LBR iiwa könnyűépítésű robot és a KR 60 hattengelyes robot kombinációja.

Maradtak még ütőkártyák a bizonytalan időkben?

Maradtak még ütőkártyák a bizonytalan időkben? (Cikk)

2019. szeptember 16-21. között 150 országból mintegy 117 000 gyártástechnológiai szakember látogatott el a világ vezető fémmegmunkálási szakkiállítására. A csarnokokat alapvetően pozitív hangulat uralta és sok kiállító cég kellemesen csalódott a standok a vártnál nagyobb forgalmában.

KUKA LBR iiwa: új kollégák a Ford kölni gyárában (Videó)

Rugalmas, szenzitív és tanulékony: A KUKA LBR iiwa könnyűépítésű robot előnyeiről most a Ford kölni gyárának dolgozói is meggyőződhetnek. Az új robotasszisztensek átveszik a karosszéria-gyártásban a szigetelőanyag-felvitel munkafolyamatának végrehajtását, ezáltal az emberekkel karöltve, védőkerítés nélkül segítik elő a tehermentesítést.

Technológiák kombinációja a modern sebességváltó-komponensek megmunkálásához

Technológiák kombinációja a modern sebességváltó-komponensek megmunkálásához (Cikk)

Amit ezen a ponton nem szabad elfelejteni, az az, hogy egyrészről a villamosítás az elektromobilitás minden formáját magában foglalja, tehát a hibrid, üzemanyagcellás és a tisztán elektromos járműveket is, másrészről pedig, hogy a piacok nagyon heterogének. Abból lehet kiindulni, hogy ezen termelés kb. 50%-a Kínára esik majd, a másik 50%-a pedig a világ többi részére. A heterogén piacok azt jelentik, hogy sok gyártó, még több modell és egyszerre sok hajtáskoncepció van jelen. Ugyanakkor a járművek ¾-e továbbra is klasszikus belső égésűként fogja majd elhagyni a futószalagot. Ha a gyártástervezők és a beszállító üzemek helyzetébe képzeljük magunkat, akkor rájövünk, hogy a jó tanács itt aranyat ér: Hogyan lehet ezzel a bőséges termékválasztékkal és a növekvő gyártási számokkal szembeszállni?

Az SKF bemutatta az elektromos járművekhez kifejlesztett korszerű csapágy-technológiáját

Az SKF bemutatta az elektromos járművekhez kifejlesztett korszerű csapágy-technológiáját (Cikk)

A 2019. május 19. és 22. között megrendezésre került 32. Nemzetközi Elektromos jármű Szimpóziumon (EVS 32) mutatta be az SKF az elektromos hajtásláncok hatékonyságnövelése érdekében végzett legújabb fejlesztéseit.

Véget ért az EMAG Technológiai Fóruma

Véget ért az EMAG Technológiai Fóruma (Cikk)

Az "elektromobilitás", az "autonóm vezetés" és a "big data" a globális automobil ipar alapvető átalakulását összefoglaló kulcsszavak. Ez a folyamat a gyártás messzeható változásával jár, ami a mindezek mögött álló gépgyártás számára nagy kihívást jelent. Ennek megfelelően a "digitális és elektromos forradalom" került az EMAG idén májusban megrendezésre került Technológiai Fórumának középpontjába. "Mit tegyenek a gyártó vállalatok aktuálisan ahhoz, hogy megfelelően fel legyenek készülve a változásra?" - ez volt a kétnapos salachi rendezvény egyik központi kérdése. Személyre szóló választ minderre pedig egy rendkívül gazdag programválaszték adott, beleértve számos eszmecserét a tudomány, a gazdaság és a gépgyártás területéről érkező szakértőkkel.

A jövő okos autógyártási megoldásai

A jövő okos autógyártási megoldásai (Cikk)

Digitalizáció és elektromobilitás – ezek közül a megatrendek közül már egy is elég lenne ahhoz, hogy a termelőiparban és a gépgyártásban jelentős változásokat okozzon. De mit is jelent az pontosan, ha mindkettő párhuzamosan jelentkezik, és hogyan készüljenek fel a gyakorlatban a cégek a nagy változásra? Ezek a kérdések állnak az EMAG 2019. május 15-én és 16-án Salachban megrendezésre kerülő Technológiai Fórumának középpontjában. A rendezvény merész kísérletet tesz arra, hogy átfogóan tekintsen a jövőbe és egyúttal konkrét válaszokat is adjon. A fejlesztési eredmények bemutatása során tehát kiemelt szerepet kap a tudomány és a gyakorlat kapcsolata. A neves szakértők előadásaiban szó lesz többek között a „jövő mobilitása”, valamint a „big data” témakörökről a gyártási folyamat kontextusában. Ezenkívül az EMAG szakemberei különböző üléseken és egy ún. témavilág keretébe foglalva mutatják be az elektromobilitás új gyártási megoldásait.

AVISTUD néven folytatja a NELSON AUTOMOTIVE

AVISTUD néven folytatja a NELSON AUTOMOTIVE (Cikk)

Az autóipari csaphegesztő rendszerek terén globális állovasnak számító Nelson Automotive bejelentette, hogy az ügyfelek, a részvényesek és a partnercégek érdekeinek megfelelően teljes márkaváltást hajt végre.

Alapelvvé váló minőség

Alapelvvé váló minőség (Cikk)

Az autóiparban felgyorsult a modellváltás, ami komoly kihívás elé állítja a beszállítókat, állandó készenlétet és nagyon rugalmas reagálást feltételez tőlük. A Nemzetközi Gépjármű Különbizottság (IATF) által kifejlesztett – az ISO 9001-re épülő – minőségirányítási rendszer egyetlen rendszerben foglalja össze a késztermékgyártókra és azok beszállítói hálózatára vonatkozó minőségi követelményeket. Az IATF 16949:2016 gépjárműipari minőségirányítási rendszer bevezetésének tapasztalatairól Piheni Zsolt, az Indupro Kft. ügyvezetője beszélt a TechMonitornak.

Robotizált csaphegesztés a Mercedes-Benz C és S osztályú járműveinek gyártásában (Cikk)

Az autóipari csaphegesztő gépek gyártásban éllovas Nelson Automotive jelentős szerződést kötött a Daimler AG-vel, aminek eredményeképpen a berendezések kulcsfontosságú szerepet játszanak majd a Mercedes-Benz C és S osztályú járműveinek gyártásában.

Csavaros megoldások 2. rész

Csavaros megoldások 2. rész (Cikk)

Az iparban nagy hangsúlyt fektetnek a különböző bevonatokra (mind a megmunkáló szerszámok, mind a késztermékek és a kötőelemek területén), amelyekkel a termékek élettartamát, ellenálló képességét a különböző környezeti behatások ellen radikálisan megnövelhetik. A kötőelemeknél alkalmazott legmodernebb bevonatolási eljárásokról Pócza Zsolt, az UNIRIV Kft. ügyvezető igazgatója beszélt a TechMonitor olvasóinak.

Csavaros megoldások 1. rész

Csavaros megoldások 1. rész (Cikk)

Az iparban nagy hangsúlyt fektetnek a különböző bevonatokra (mind a megmunkáló szerszámok, mind a késztermékek és a kötőelemek területén), amelyekkel a termékek élettartamát, ellenálló képességét a különböző környezeti behatások ellen radikálisan megnövelhetik. A kötőelemeknél alkalmazott legmodernebb bevonatolási eljárásokról Pócza Zsolt, az UNIRIV Kft. ügyvezető igazgatója beszélt a TechMonitor olvasóinak.

Készen állunk az autóipar kihívásaira

Készen állunk az autóipar kihívásaira (Cikk)

Az autóipari ellátási lánc nagy követelményeket támaszt a beszállítókkal szemben. Ebben a cikkben áttekintjük a beszállítók számára jelentkező megmunkálási feladatokat, és megoldásokat kínálunk ezek elvégzésére.

Az új SKF kerékagy-tömítés rendkívüli teljesítményt biztosít

Az új SKF kerékagy-tömítés rendkívüli teljesítményt biztosít (Cikk)

A tehergépjárművekhez és pótkocsikhoz kifejlesztett új SKF Scotseal X-Treme kerekagy-tömítés kimagasló megbízhatóságot és magas hőmérsékleten is kiváló teljesítményt nyújt, valamint a piacon egyedülállóan a tehergépjárművek esetében 5 éves/500 000 mérföldes, a pótkocsiknál pedig 7 éves garanciával rendelkezik.

A szabványos és a testreszabott kombinációja

A szabványos és a testreszabott kombinációja (Cikk)

A Schiess GmbH az elmúlt években alakította ki az XL gépekből álló portfólióját. Az XXL gépektől, pl. a VertiMaster VMG-től eltérően e gépeknél visszatértünk a moduláris felépítés elvéhez.

Érintésmentes, precíz fúrás

Érintésmentes, precíz fúrás (Cikk)

A lézeres fúrás alapelvéből az elmúlt években több fúrási eljárás is kifejlődött, aminek köszönhetően a korábban nagyon nehezen kezelhető szuperötvözetek és miniatűr munkadarabok is megmunkálhatók lettek. Az eljárással tűszúrásszerű lyukak is létrehozhatók akár kerámiában, kevlárban vagy szénkompozitokban.

A villamos energia jelenti az autók jövőjét

A villamos energia jelenti az autók jövőjét (Cikk)

A tisztán elektromos hajtású (EV) és a hibrid járművek gyorsan törnek előre. Míg a „hagyományos” autók továbbra is uralják a piacot, a szén-dioxid-kibocsátás és a szállópor csökkentésére irányuló erőfeszítések felgyorsítják ezeknek az „alternatív” járműveknek az előtérbe kerülését.

Szívsebészet az autógyártásban (Videó)

A kísérleti motorgyártás az autóipar szívsebészete. Különleges terület – még a világ legnagyobb motorgyárán belül is. Ritka az a pillanat, amikor lehetőséget kínálunk villamosmérnök, gépészmérnök vagy mechatronikai mérnök végzettségűeknek, hogy egy rendkívül innovatív környezetben, egy folyamatosan kihívásokat kereső csapat tagja legyen. Pedig az Ön sikertörténete itt és most kezdődhet!

2022-ig biztosított a CNC-piac növekedése

2022-ig biztosított a CNC-piac növekedése (Cikk)

Az előrejelzések szerint 2022-ig jelentős ütemben bővül majd a CNC-technológiák európai piaca. A növekedés motorja az új technológiák térhódítása, valamint az európai országok aktív export/import tevékenysége lesz.

Melegen hengerelt acélújdonság alvázak gyártásához

Melegen hengerelt acélújdonság alvázak gyártásához (Cikk)

Az elkövetkező hónapokban két új, melegen hengerelt, nagy szilárdságú acélterméket mutat be az SSAB. A Docol HR800HE és Docol HR1000HE acélfajták az autógyárak által – például az alsó lengőkarokra szabott – alakíthatóságra vonatkozó legszigorúbb követelményeknek is megfelelnek.

Egyedi megoldások, fejlett alkalmazások

Egyedi megoldások, fejlett alkalmazások (Cikk)

A DMG MORI évek óta növekvő ágazata, az autógyártás jelentős szerkezeti változáson megy át. Az egyre többféle modell, ugyanakkor egyre rövidebb termékélettartamok, a széles körű modularizálás és a rendkívüli költségnyomás, valamint a fejlődő országok egyre növekvő termelése összességében erős, újító szellemű és rugalmas beszállítókat követel meg, akik ilyen körülmények között is talpon tudnak maradni.

Jelentkezzen Gyártástechnológia-tervezés területére az Audi Hungariához! (Cikk)

Az Audi Hungaria azon leendő mérnök munkatársainak jelentkezését várja gyártástechnológia-tervezés szakterületeire, akik egyedi és innovatív technológia segítségével, nagy felelősséggel járó munkakört kívánnak betölteni egy igazán izgalmas munkakörnyezetben.

Több lehet a magyar Volkswagen-beszállító (Cikk)

Az Audi Hungaria Motor Kft. (AHM) és a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) megkezdte a többlépcsős, komplex beszállítói program végrehajtását - közölte a HITA december 12-én.

Újabb fejlesztés az alföldi autógyárban (Cikk)

A kecskeméti Mercedes-Benz gyárban megkezdte működését a több mint ötmillió eurós beruházással létesített szerszámkészítő központ - jelentette be a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója december 5-én, a gyárban tartott ünnepélyes sajtótájékoztatón.

Fónagy hazai buszgyártókkal egyeztetett

Fónagy hazai buszgyártókkal egyeztetett (Cikk)

Remény van arra, hogy már a közeljövőben a magyar közutakon, mind a helyi, mind a távolsági közlekedésben túlnyomórészt magyar gyártású, vagy magyar és külföldi kooperációban készülő autóbuszokkal lehet majd közlekedni - mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára csütörtökön Budapesten újságíróknak.

Őszre új SX! (Cikk)

A Suzuki elsősorban a flottaeladások bővülésére számít az új SX4 piacra vitelével, a márka első C-kategóriás crossoverét az ősszel kezdik gyártani a Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában - mondta el Hisashi Takeuchi vezérigazgató újságíróknak.

Hatvanéves Medicor-röntgen Ukrajnában

Hatvanéves Medicor-röntgen Ukrajnában (Cikk)

Egy ősrégi Csepel teherautóban készítenek röntgenfelvételeket a betegekről a dél-ukrajnai Odessza városában - adta hírül szerdán a Tajmer ukrán hírportál.

A Lada visszatér Latin-Amerikába (Cikk)

A Lada visszatér Latin-Amerikába, az AvtoVAZ orosz autógyártó piaci terjeszkedése keretében hamarosan új szalont nyit Peruban.

Bosch elektromos hajtásrendszerek (Cikk)

Leányvállalatot alakított lítium-ion akkumulátorok és elektromos hajtáslánc-rendszerek gyártására a Robert Bosch autóipari alkatrész- és berendezésgyártó vállalat.

Brusztolnak a buszosok

Brusztolnak a buszosok (Cikk)

A Magyar Buszgyártók Szövetsége érthetetlennek és feleslegesnek tartja a Volvo és a Rába között a napokban aláírt együttműködési megállapodást, míg a Magyar Autóbuszgyártó Klaszter csatlakozna a gyártáshoz.

Magyar elektromos busz (Cikk)

Kaposváron tesztelik majd azokat az elektromos buszokat, amelyeket az evopro csoport magyar mérnökei fejlesztettek ki. Mészáros Csaba, az evopro csoport vezérigazgatója, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara innovációs tagozatának elnöke február 7-én állapodott meg erről Szita Károllyal, Kaposvár polgármesterével.

Otto marad (Cikk)

Folytatják a belsőégésű motorok továbbfejlesztését a gyártók – ez derül ki a KPMG Hungária felméréséből.

Együtt fejleszt a Toyota és a BMW (Cikk)

A Toyota és a BMW a technológiai együttműködés szorosabbra vonásáról írt alá szerződést Tokióban − jelentette az Automotive News Europe szakmai hírportál.

CNC hegesztő-berendezés állt üzembe a Soyer-nél (Cikk)

Uniós támogatásból 118 millió forintos beruházással új üzemet épített a Soyer Magyarország Kft. Székesfehérváron.

Újabb autógyárat épít a KÉSZ (Cikk)

Olasz és német autógyárak után egy orosz cég felkérésre épít üzemet a KÉSZ építészcsoport.

Már a Merci is nosztalgiázik

Már a Merci is nosztalgiázik (Cikk)

Ki gondolná, hogy már három évtizedes a Mercedes-Benz egyik legnagyobb sikere, a W201-es modellszéria. A jó öreg 190-esek 1982 vége óta vannak közöttünk.

Éled az autóváros

Éled az autóváros (Cikk)

A Csepel Autógyár fénykorában autóvárosként emlegették Szigetszentmiklóst. Az örökség nagyon is élő: a Draspó-Tempó Kft buszok és teherautók szervokormányok gyártását kezdi meg miklósi telephelyén.

Logisztikai bázist avatott Kecskeméten a Kühne+Nagel német cégcsoport (Cikk)

Hatmilliárd forintos beruházással létrehozott tízezer négyzetméter alapterületű logisztikai bázist adott át a Kühne+Nagel német cégcsoport magyar leányvállalata csütörtökön Kecskeméten.

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Média Partnerek