"EMAG" címke cikkei:

Technológiák kombinációja a modern sebességváltó-komponensek megmunkálásához

Technológiák kombinációja a modern sebességváltó-komponensek megmunkálásához (Cikk)

Amit ezen a ponton nem szabad elfelejteni, az az, hogy egyrészről a villamosítás az elektromobilitás minden formáját magában foglalja, tehát a hibrid, üzemanyagcellás és a tisztán elektromos járműveket is, másrészről pedig, hogy a piacok nagyon heterogének. Abból lehet kiindulni, hogy ezen termelés kb. 50%-a Kínára esik majd, a másik 50%-a pedig a világ többi részére. A heterogén piacok azt jelentik, hogy sok gyártó, még több modell és egyszerre sok hajtáskoncepció van jelen. Ugyanakkor a járművek ¾-e továbbra is klasszikus belső égésűként fogja majd elhagyni a futószalagot. Ha a gyártástervezők és a beszállító üzemek helyzetébe képzeljük magunkat, akkor rájövünk, hogy a jó tanács itt aranyat ér: Hogyan lehet ezzel a bőséges termékválasztékkal és a növekvő gyártási számokkal szembeszállni?

Véget ért az EMAG Technológiai Fóruma

Véget ért az EMAG Technológiai Fóruma (Cikk)

Az "elektromobilitás", az "autonóm vezetés" és a "big data" a globális automobil ipar alapvető átalakulását összefoglaló kulcsszavak. Ez a folyamat a gyártás messzeható változásával jár, ami a mindezek mögött álló gépgyártás számára nagy kihívást jelent. Ennek megfelelően a "digitális és elektromos forradalom" került az EMAG idén májusban megrendezésre került Technológiai Fórumának középpontjába. "Mit tegyenek a gyártó vállalatok aktuálisan ahhoz, hogy megfelelően fel legyenek készülve a változásra?" - ez volt a kétnapos salachi rendezvény egyik központi kérdése. Személyre szóló választ minderre pedig egy rendkívül gazdag programválaszték adott, beleértve számos eszmecserét a tudomány, a gazdaság és a gépgyártás területéről érkező szakértőkkel.

A jövő okos autógyártási megoldásai

A jövő okos autógyártási megoldásai (Cikk)

Digitalizáció és elektromobilitás – ezek közül a megatrendek közül már egy is elég lenne ahhoz, hogy a termelőiparban és a gépgyártásban jelentős változásokat okozzon. De mit is jelent az pontosan, ha mindkettő párhuzamosan jelentkezik, és hogyan készüljenek fel a gyakorlatban a cégek a nagy változásra? Ezek a kérdések állnak az EMAG 2019. május 15-én és 16-án Salachban megrendezésre kerülő Technológiai Fórumának középpontjában. A rendezvény merész kísérletet tesz arra, hogy átfogóan tekintsen a jövőbe és egyúttal konkrét válaszokat is adjon. A fejlesztési eredmények bemutatása során tehát kiemelt szerepet kap a tudomány és a gyakorlat kapcsolata. A neves szakértők előadásaiban szó lesz többek között a „jövő mobilitása”, valamint a „big data” témakörökről a gyártási folyamat kontextusában. Ezenkívül az EMAG szakemberei különböző üléseken és egy ún. témavilág keretébe foglalva mutatják be az elektromobilitás új gyártási megoldásait.

Elektromos kerékpárok hajtótengelyének érintésmentes készre gyártása

Elektromos kerékpárok hajtótengelyének érintésmentes készre gyártása (Cikk)

A kerékpárgyártás egyes termékújdonságai az autógyártásra emlékeztetnek: így például még az idén napvilágot látnak az E-Bike-okhoz fejlesztett első ABS-rendszerek és automata sebességváltók. A fejlesztők további célkitűzése, hogy fokozatosan csökkentsék az elektromos hajtások méretét és súlyát – mindezt növekvő minőségi követelmények mellett.

Az EMAG az AMB-n

Az EMAG az AMB-n (Cikk)

Milyen módon gyárthatók még hatékonyabban az igényes autóalkatrészek, és ebben milyen szerepet játszik a gyártóeszközök digitalizálása? Ezekre a kérdésekre ad választ az EMAG-csoport az idén szeptember 18–22. között Stuttgartban megrendezésre kerülő AMB kiállításon. A gépgyártók számos nagy teljesítményű megoldást mutatnak be élőben, többek között a fogaskerekek, bütykök, perselyek és sok más alkatrész gyártására alkalmas VL 1 TWIN kétorsós pick-up rendszerű esztergagépet. A gép két főorsóval rendelkezik, amellyel egyidejűleg két egyforma alkatrészt lehet megmunkálni. Ennek eredményeként jelentős mértékben megnő a termelési mennyiség, a darabköltségek ugyanakkor csökkennek.

Egyedi energiaforrás a tökéletes indukciós hevítéshez

Egyedi energiaforrás a tökéletes indukciós hevítéshez (Cikk)

Az induktív hevítésnek is igazán „testreszabottnak” kell lennie, mivel az eljárás minőségét a felhasználónál egy sor specifikus részlet befolyásolja. Az EMAG leányvállalatánál, a Freudenstadt melletti Dornstettenben található eldec cégnél dolgozó szakemberek tisztában vannak azzal, hogy az energiaforrásként szolgáló generátornak ebben döntő szerepe van. Itt, helyben már több mint 30 éve gyártják generátorok széles választékát, többek között a CUSTOM LINE egyedileg kialakított modelljeit. A kivitelezés szempontjából a szakemberek a következő célokat tartják szem előtt: A rezgőkörös egységeknek a vezérlő és szabályozó architektúrával kombinálva olyan, egyedi igényeknek megfelelő terméket kell alkotniuk, amely az induktív hevítést nagy hatásfokkal, pontos energiaadagolással és zavarmentesen végzi.

Sikertényezők a gépgyártásban

Sikertényezők a gépgyártásban (Cikk)

Milyen cselekvési minták befolyásolják döntő mértékben a német gépgyártás sikerét? Erre a kérdésre a Német Gép- és Berendezésgyártók egyesületének (VDMA) és a McKinsey vállalkozási tanácsadó cégnek két éve „A német gépgyártás jövőbeli perspektívája” jegyében végzett kutatása teljesen különböző válaszokat adott. A megkérdezett vállalkozások több mint 70%-ának válaszaiból azonban kiderült, hogy a vevőspecifikus rendszer- és integrációs megoldások a legfontosabb sikertényezők közé tartoznak.

Tökéletes megmunkálási hőmérséklet a hegesztéshez

Tökéletes megmunkálási hőmérséklet a hegesztéshez (Cikk)

Az autóiparban számos komponens gyártása alapvetően hegesztési eljárással történik. Mi több, a hegesztés jelentősége egyre nő, ugyanis például a személygépkocsik sebváltókerekei esetében sok csavar hegesztett kötéssel helyettesíthető. Az eljárás előnye, hogy csökken a szerkezeti elem tömege és anyagköltsége.

Gyorsabb, pontosabb és takarékosabb forrasztás

Gyorsabb, pontosabb és takarékosabb forrasztás (Cikk)

A forrasztás az ipari gyártás egyik nagyon gyakori folyamata. Ez a termikus eljárás széles körben főként az elektromosiparban és a gépjárműgyártásban terjedt el. Amennyire szerteágazók az alkalmazási területek, annyira sokrétűek az eljáráshoz kapcsolódó technológiák is. Az alapanyagok felmelegítése során pl. kemencéket vagy gázlángot alkalmaznak, amelyek egy döntő hátránnyal rendelkeznek: ezek az eljárások viszonylag lassúak és hosszú lefolyásúak.

Építőkocka-rendszer a gyártósoros termelésben

Építőkocka-rendszer a gyártósoros termelésben (Cikk)

Függőleges megmunkáló gépek – ez az EMAG szakterülete. Minden a VSC gépcsaláddal kezdődött, ezzel helyeztük le a függőleges pick-up rendszerű esztergagép sikeres gépkoncepciójának alapjait. Ez egy olyan koncepció, amely a gépgyártó szinte teljes termékkínálatát áthatja, és a VL gyártmánysorozatban a legaktuálisabb változatában van jelen.

PICO generátorok az eldec cégtől

PICO generátorok az eldec cégtől (Cikk)

Érintés nélküli, gyors, precíz és pontosan adagolható – röviden így foglalhatók össze az indukciós melegítés előnyei. Ezt a technológiát akkor alkalmazzák, ha munkadarabokat vagy szerkezeti elemeket a további feldolgozás céljából egy bizonyos hőmérsékletre fel kell melegíteni. Alkalmazási területe sokrétű, a járműipartól a gépgyártáson és az energiaszektoron át egészen az elektrotechnikáig terjed.

Szilárdtest lézer vs. gázlézer

Szilárdtest lézer vs. gázlézer (Cikk)

Ha valaki pár éve benézett a nagy gyártók üzemcsarnokaiba, azt láthatta, hogy a hegesztés területén még a CO2-lézertechnológia dominált. A tulajdonképpeni termeléstől elkülönített, önálló helyiségekben felépített, óriási berendezések szolgáltatták az energiát az akkoriban még újdonságnak számító lézeres hegesztési technológiához. Azóta nem állt meg a fejlődés. A korszerű berendezések már egyre inkább szilárdtest lézereket használnak, amelyek számos döntő előnnyel rendelkeznek.

Szűkös a hely? Automatizáljon!

Szűkös a hely? Automatizáljon! (Cikk)

A Basel közeli idillikus Bennwilben található Schneto AG a max. 65 mm átmérőjű esztergált alkatrészek megmunkálásának szakértője. A cég, amely gyártott munkadarabjainak tökéletes minőségével szerzett nevet magának, sokféle alkatrészt gyárt. A bútoripari alkatrészek ugyanúgy a cég széles körű portfóliójához tartoznak, mint a hidraulikus és pneumatikus, az elektrotechnikai, az autóipari és az épülettechnológiai alkatrészek.

Extrém formájú fogaskerekek megmunkálása

Extrém formájú fogaskerekek megmunkálása (Cikk)

A nem kör alakú fogaskerekek egyre jobban teret hódítanak – gépekben, motorokban és szivattyúkban gondoskodnak a tökéletesen testreszabott, nem egyenletes erőátvitelről. Így helyettesíthetők a drága közvetlen hajtások, amelyekkel a váltakozó erőátvitel elektronikusan kerül szabályozásra. A nem kör keresztmetszetű alkatrészek igényes gyártása azonban kihívást jelent.

Univerzális megoldás a rugalmas tengelymegmunkáláshoz

Univerzális megoldás a rugalmas tengelymegmunkáláshoz (Cikk)

A Verband der Automobilindustrie (VDA - Autógyártók egyesülete) „FAST 2025” című tanulmánya szerint a beszállítók térnyerése figyelhető meg a gépjárműiparban. Egyidejűleg a rövidebb termékciklusok és a modellek bővülő választéka is változásokat idéz elő a személygépjárművek piacán. De mit jelentenek ezek a változások a beszállítók és bérgyártók termelése szempontjából?

Nagy méretű alkatrészek hatékony megmunkálása

Nagy méretű alkatrészek hatékony megmunkálása (Cikk)

Az alkatrészek sorozatgyártása mindig kihívást jelent. A gép felállítási helyének megtervezése, a gépek összekötése, az ütemidők meghatározása – mindez a minőség és a költséghatékonyság optimális összhangja érdekében.

Eszterga-/maróközpontok komplex tárcsajellegű alkatrészekhez

Eszterga-/maróközpontok komplex tárcsajellegű alkatrészekhez (Cikk)

A VMC MT gépcsalád gépei ideális gyártórendszerek a komplex geometriájú tárcsajellegű alkatrészekhez. Kiváló hozzáférésű munkaterének és az alul elhelyezett munkadaraborsónak köszönhetően az EMAG VMC MT sorozata ideális a rugalmasságot igénylő gyártási helyzetekben, mind prototípus gyártás, mind gyors átállásokat igénylő kisszériás gyártás esetében.

Kombinált megmunkálás

Kombinált megmunkálás (Cikk)

A fogazatok készítésére szolgáló hámozó lefejtés rendkívüli termelékenysége miatt újabban ismét a felhasználók érdeklődésének előterébe került, mint az üregelés és a lefejtő vésés alternatívája. A kiváló minőség eléréséhez a gépnek és a szerszámnak tökéletes összhangban kell lennie.

Kormányorsó-fogaskerék nagy darabszámban és kiváló minőségben

Kormányorsó-fogaskerék nagy darabszámban és kiváló minőségben (Cikk)

A jövő az önműködő autóké, ami alapvetően megváltoztatja majd a közlekedést és az autóvezetés élményét. Ezt állapította meg a McKinsey & Company „Autonomous Driving – 10 ways in which autonomous vehicles could reshape our lives” című új tanulmánya. McKinsey olyan változásokat jósol a gyártóknak, mint például a rövidebb fejlesztési idő, a hightech és IT ágazatokból érkező új versenytársak, valamint teljesen új üzleti tevékenységek létrejötte.

Miként egyszerűsítik a moduláris gépek a termelést

Miként egyszerűsítik a moduláris gépek a termelést (Cikk)

A 2015. évi EMO kiállításon az EMAG 4. csarnok, B 23-as szám alatt található standján minden a modularitástól szól: moduláris gépek, amelyeket tökéletesen lehet konfigurálni a legkülönfélébb követelményekhez. Moduláris automatizálási rendszerek komplett gyártórendszerek gyors és hatékony kiépítéséhez, valamint egy új moduláris gépkoncepció nagyméretű munkadarabok megmunkálásához. Röviden: az EMAG megmutatja, hogyan tudja a modularitás a termelékenység jelentős növelése mellett egyszerűsíteni a gyártást.

Moduláris gyártórendszerek fogaskerekek készítéséhez

Moduláris gyártórendszerek fogaskerekek készítéséhez (Cikk)

Évek óta növekednek a fogazási folyamattal szembeni követelmények, például a Powertrain részegységek gyártása során támasztott elvárások. A egyre összetettebb hajtómű-konfigurációk a legmagasabb szintű követelményeket támasztják a részegységek minőségével és azok gyártásával szemben úgy hogy közben folyamatosan nőnek a darabszámok. Az EMAG VLC-sorozatú új moduláris felépítésű gépei, amelyek egy függőleges VLC 200 H lefejtő marógépből és egy VLC 100 sorjázógépből állnak, jelentik az ideális megoldást ezen megnövekedett elvárások teljesítésére.

Tökéletes készremunkálás egy felfogásban

Tökéletes készremunkálás egy felfogásban (Cikk)

A különböző forgácsolási folyamatok kombinációja egy gépben és egy felfogásban a megmunkálási időt tekintve rendkívüli megtakarítási potenciált jelent. A tárcsa jellegű alkatrészek megmunkálása során, a keményesztergálás és a köszörülés kombinációja révén a köszörülés feladata a rendkívül precíz geometriai részek létrehozására csökken.

KOEPFER K 300 lefejtő marógép

KOEPFER K 300 lefejtő marógép (Cikk)

A fogaskerék az emberiség történetének legrégebbi gépalkatrészei közé tartozik. A fogaskerekek évezredek óta szolgálnak az erő és a mozgás átvitelére – először a folyó víz, később a vízgőz, ma pedig a legkülönfélébb energiaforrások szolgáltatták, szolgáltatják az erőt.

EMAG PMD 2 köszörűgép

EMAG PMD 2 köszörűgép (Cikk)

Az autóiparban egyre erősebb a nemzetközi verseny. Ugyanakkor nőnek az új járművekkel szembeni műszaki követelmények, valamint ezzel együtt a költségek is, derül ki az aktuális tanulmányokból. Az emelkedő árakat azonban a piacon uralkodó versenyhelyzet miatt alig lehet érvényesíteni. Ez a gyártás szempontjából a következőt jelenti: A McKinsey egyik tanulmánya szerint a jelenlegi jövedelmezőségi szint tartása érdekében évente három-négy százalékkal csökkenteni kell a személygépkocsi-gyártás költségeit, ami meglepően magas érték. Mit jelent ez a gyártástechnológia szempontjából? A főtengely példája egyértelműen mutatja: a központi motorkomponensek köszörülési megmunkálásán sok múlik. Ezt a munkafázist a jövőben még nagyobb precizitással és még hatékonyabban kell elvégezni. Az EMAG köszörülési szakértői érdekes alternatívát kínálnak a PMD 2 vízszintes főtengely-köszörűgéppel: Az EMAG NAXOS-UNION márkájú gépe nagy termelékenységet biztosít, és egyúttal nagyon kedvező ár/teljesítmény arány jellemzi.

Kisméretű alkatrészek precíziós megmunkálása (Cikk)

Napjainkban az ipari gyártás szinte minden területén állandó téma a „méretcsökkentés”. Ez a kifejezés azonban sokkal többet jelent a személygépkocsi-motorok méretének és lökettérfogatának csökkentésénél. Az energiaiparban és az általános gépgyártásban is megfigyelhető ez a jellegű változás, az elektromotorok és a szivattyúk gyártásában is egyre kisebb méretű részegységeket alkalmaznak.

Magasabb fokozatba kapcsol a fogaskerékgyártás

Magasabb fokozatba kapcsol a fogaskerékgyártás (Cikk)

Ma már 9 fokozattal rendelkező automata sebességváltókat terveznek, az autók motorja így hosszabb ideig működhet az optimális fordulatszám-tartományban, ezáltal takarékosabb lesz. Ez a fejlődés folyamatos optimalizálási kényszert jelent a sebességváltó- gyártók számára, mivel fel kell gyorsítaniuk és olcsóbbá kell tenniük a nagy darabszámban előállított fogaskerekek gyártását.

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Média Partnerek